التیماتوم شدید IOC به فدراسیون جهانی وزنه برداری

التیماتوم شدید IOC به فدراسیون جهانی وزنه برداری
کمیته بین المللی المپیک فدراسیون جهانی وزنه برداری را تهدید به حذف از بازیهای المپیک کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛اعضای هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک در نشست خود که در لوزان سوییس برگزار شد توافق کردند که تا ماه دسامبر به فدراسیون جهانی وزنه برداری مهلت می دهد تا مشکلات مربوط به دوپینگ ورزشکاران خود را بررسی کرده و به معضلات دوپینگ آنها رسیدگی کند. این در حالی است که هفته گذشته «تاماش آیان» رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری بار دیگر موفق شد در انتخابان این فدراسیون جهانی حریفان خود را پشت سر گذاشته و برای چهار سال دیگر بر صندلی ریاست تکیه بزند.

«توماس باخ» رییس کمیته بین المللی المپیک درباره این التیماتوم و اخطار شدید اللحن IOC به فدراسیون جهانی وزنه برداری به سایت خبری اینساید گیمزگفت: تمامی فدراسیون جهانی بایستی مطابق جدول المپیک و قوانین ضد دوپینگی که آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ مشخص کرده رفتار کنند.

وی تاکید کرد:تا ماه دسامبر امسال به فدراسیون جهانی وزنه برداری اخطار داده ایم که در صورت عدم رعایت دستورالعمل های وضع شده درباره مبارزه دوپینگ حذف برخی اوزان این رشته از رقابتهای المپیک توکیو 2020 وزنه برداری را تهدید می کند.

باخ به حذف تعداد سهمیه ها اشاره کرد و گفت: 64 سهمیه تاکنون از دست رفته است و با این حساب 196 وزنه بردار در المپیک 2020 روی تخته خواهند رفت. پس از دوپینگ گسترده در ورزش روسیه  که منجر به محرومیت و از دست رفتن مدال تعداد زیادی از ورزشکاران این کشور شد به نظر می رسد که کمیته بین المللی المپیک تدارک گسترده ای برای مبارزه با دوپینگ را در دستور کار خود قرار داده است.

۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.