روزهای حساس برای انتخاب میزبان المپیک

روزهای حساس برای انتخاب میزبان المپیک
هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک تایید کرد که برنامه هایی برای واگذاری میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک 2024 و 2028 دارد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛روز گذشته اعضای هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک اعلام کردند که پیشنهاد واگذاری همزمان میزبانی المپیک و پارالمپیک 2024 و 2028 به پاریس و لس آنجلس را «متفق القول» تایید کرده اند.

به گزارش سایت رسمی IOC جلسه توجیهی شهرهای میزبان روزهای 11 و 12 ماه جاری برگزار خواهد شد و طی جلسه ای فوق العاده کلیات این طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اگر اعضای کمیته بین المللی المپیک با این موضوع موافق باشند، «گفتگو»، «تصمیم گیری» و «مذاکره» درباره میزبانی شهرهای پاریس و لس آنجلس آغاز شده و روند کار وارد مرحله جدیدی می شود.

توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک درباره طرح واگذاری میزبانی همزمان گفت:هیات اجرایی IOC تایید کرد که بایستی کارگروهی برای بررسی و تصمیم گیری درباره این موضوع تشکیل شود.

اواخر هفته گذشته «کیسی وازرمن» رییس تیم میزبانی لس آنجلس 2024 با انتشار بیانیه ای تلویحا اعلام کرد برای میزبانی المپیک 2028 راغب تر است. اما باخ شدیدا این موضوع را که المپیک 2024 به پاریس می رسد را رد کرده و اصرار دارد که پرونده هر دو شهر برای میزبانی مفتوح است و مذاکرات ادامه دارد. انتخاب میزبان دو المپیک پیش رو به روزهای حساس خود رسیده است.

۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.