«عظمت اندونزی» شعار و لوگوی بازیهای جاکارتا

«عظمت اندونزی» شعار و لوگوی بازیهای جاکارتا
اندونزی از سال 1945 گام های بلند و اساسی را برای پیشرفت در ورزش برداشت. در 24 آگوست 1962 زمانی که «سوکارنو» رییس جمهور اندونزی برای افتتاح آن در مراسم رسمی شرکت کرده بود به جمعیت حاضر گفت:اکنون بایستی به این معماری افتخار کنیم چرا که این سازه حاصل دست نیروی اندونزی است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛سقف این ورزشگاه از سازه فلزی بسیار عظیمی ساخته شده که مثل یک حلقه بزرگ است که حتی به آن حلقه پیوسته نیز می گفتند. مسوولان اندونزی آن زمان مدعی شده بودند که این سازه در آسیا و حتی در دنیا تک و بی نظیر است و به عنوان غرور و میراث ملی از آن می توان نام برد.

اکنون طرح این ورزشگاه پس از 55 سال به عنوان سمبل اندونزی و لوگوی این بازیها برای بازیهای آسیایی سال آینده انتخاب شده است. در حال حاضر این نماد توسط رییس جمهور اندونزی «جوکو یودودو» انتخاب شده است که نمایی از ورزشگاه «بونگ کارنو» و خورشیدی در وسط آن طراحی شده است. طراحان خورشید را به عنوان منبع انرژی و با شعار «انرژی آسیا» انتخاب کرده اند. «مودایی مادانگ» معاون کمیته برگزاری این بازیها به خبرگزاری رسمی اندونزی درباره انتخاب این ورزشگاه به عنوان سمبل گفت:«ما از هویت جدیدمان استقبال می کنیم و احیای ورزشگاه «بانگ کارنو» به عنوان میراث و سمبل عظمت ورزش اندونزی است.

ما در کمیته ملی المپیک اندونزی و تیم برگزای این دوره از بازیها مسوولیت سنگینی به عهده داریم تا با انرژی و تلاش این رقابتها را با موفقیت برگزار کنیم.

هجدهمین دوره بازیهای آسیایی سال آینده در جاکارتا و پالم بانگ اندونزی برگزار می شود.

۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۵۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.