شهردار استکهلم: شانس کمی برای میزبانی المپیک زمستانی 2026 داریم

شهردار استکهلم: شانس کمی برای میزبانی المپیک زمستانی 2026 داریم
کارین وانگارد شهردار استکهلم گفت:این شهر شانسی برای میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 ندارد. اما کمیته ملی المپیک سوئد برخلاف نظر خانم وانگارد اعلام کرده است که می تواند سیاستمداران این کشور را متقاعد کرده تا نظراتشان را تغییر داده و حمایت لازم را از میزبانی استکهلم به عمل آورند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛شهردار استکهلم ماه آوریل گذشته گفته بود که در صورت عدم حمایت سیاسیون و همچنین عدم تامین مالی این پروژه میزبانی المپیک زمستانی 2026 با مشکلاتی مواجه می شود. اما کمیته ملی المپیک سوئد آن زمان مدعی شد که اظهارات خانم وانگارد ناپخته و براساس واقعیت های نامشخص است.

این کمیته متعهد شده است که با تمامی احزاب سیاسی سوئد رایزنی کرده تا نظر مساعد آنها را برای میزبانی جلب کند. با این حال کارین وانگارد با تکرار حرفهای گذشته خود به سایت خبری اینساید گیمز گفت:استکهلم برای میزبانی المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 حمایت نخواهد شد.

وی گفت:متاسفانه حمایتی از سوی سیاستمداران در بین احزاب سیاسی شورای شهر استکهلم وجود ندارد و برای اجرای چنین طرح بزرگی ما نیازمند حمایت اساسی اکثر احزاب سیاسی هستیم.

همچنین «بژورن فولین» سخنگوی کمیته ملی المپیک سوئد نیز گفته است که این بازیها بهترین سرمایه گذاری برای سوئد خواهد بود. سوئد سال 1912 میزبان بازیهای المپیک تابستانی بود و علیرغم 6 بار کاندیداتوری برای میزبانی المپیک زمستانی تاکنون نتوانسته است که میزبانی این بازیها را کسب کند.

این کشور ژانویه سال 2014 به دلیل عدم حمایت های لازم از سوی سیاستمدارانش از میزبانی المپیک زمستانی 2022 انصراف داد.

۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.