لیگ جهانی والیبال ؛ پیروزی تیم ملی ایران در پایان هفته نخست

لیگ جهانی والیبال ؛ پیروزی تیم ملی ایران  در پایان هفته نخست
تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در لیگ جهانی سال 2017 با ترکیبی جوان برابر لهستان به میدان رفت و با شکست این تیم به نخستین پیروزی خود در این رقابت ها دست یافت.

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در هفته نخست لیگ جهانی عصر امروز (یکشنبه) به مصاف لهستان در سالن «آدریاستیک آرنا» شهر پیزارو ایتالیا رفت.
شاگردان جوان ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه سه بر یک لهستان را شکست دادند تا هفته نخست را با پیروزی به پایان برسانند.
ملی پوشان در ست نخست 25 بر 17 مغلوب حریف شدند اما در ست های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 23 و 25 بر 22 به پیروزی رسیدند.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران با توجه به بیماری سعید معروف از ترکیب فرهاد سال افزون، سامان فائزی، مسعود غلامی، مجتبی میرزا جانپور، میلاد عبادی پور و امیر غفور که ترکیب متفاوت نسبت به دو دیدار قبلی بود، بهره برد و از مهدی مرندی برای دریافت و مصطفی حیدری نیز برای توپ گیری استفاده کرد.
میانگین سنی بازیکنان ایران که این مسابقه بازی کردند 25.1 بود در صورتی که لهستان از بازیکنانی با تجربه و میانگین سنی 28.9 بهره برد.
تیم والیبال لهستان در ست نخست 17 امتیاز از اسپک به دست آورد، دو امتیاز از دفاع گرفت، یک امتیاز نیز از سرویس به دست آورد تا با پنج امتیاز اشتباهات بازیکنان ایران، فاتح ست نخست باشد.
اما در ست دوم عملکرد جوانان ایران بسیار با ست نخست متفاوت بود. در این ست هماهنگی سال افزون به عنوان پاسور با پشت خط زن ها و مهاجم سرعتی بهتر شد و در نتیجه تیم ایران 25 بر 23 فاتح این ست شد.
رقابت نزدیک دو تیم در ست سوم نیز ادامه یافت و بازیکنان ایران با اعتماد به نفس بیشتری برابر لهستان بازی کردند که نشان از افزایش انگیزه بازیکنان برای کسب امتیاز از تیم قدرتمند لهستان بود و در نهایت با برد 25 بر 23 ایران، نخستین امتیاز لیگ جهانی سال 2017 برای ایران به دست آمد.
اقتدار تیم ملی والیبال ایران در ست چهارم تکمیل شد و ملی پوشان از ابتدای این ست اختلاف امتیاز خود را با حریف افزایش دادند تا در نهایت سه بر یک فاتح این میدان باشند و سه امتیاز شیرین به دست آورند.
سعید رضایی مربی تیم ملی والیبال ایران پیش از آغاز مسابقه مقابل لهستان در خصوص قرار دادن سامان فائزی در ترکیب شش نفره اصلی، گفت: سعید معروف را در این دیدار نداشتیم و مجبور بودیم از سال افزون به عنوان پاسور اول استفاده کنیم. با توجه به اینکه بازی سامان فائزی با فرهاد سال افزون همخوانی بیشتری دارد، کادر فنی تصمیم گرفت، مسعود غلامی و سامان فائزی را به عنوان دو سرعتی زن ترکیب آغاز کننده ایران به میدان بفرستد.
تیم ملی والیبال لهستان نیز این مسابقه را با ترکیب داوید کونارسکی، میخال کوبیاک، فابیان درژیزگا، رافال بوشِک، متئوش بینیک و کارول کلوش شروع کرد.
ولادیمیر سیمونوویچ از صربستان و شین موراناکا از ژاپن به عنوان داوران اول و دوم قضاوت این مسابقه را بر عهده داشتند.
در ابتدای ست دوم وقتی سامان فائزی برای کسب امتیاز ایران شادی کرد، دستش به صورت مجتبی میرزاجانپور خورد و این بازیکن به دلیل مصدومیت از زمین مسابقه خارج شد و سپس به همراه سرپرست تیم ملی راهی بیمارستان شد.
هفته دوم لیگ جهانی از روز جمعه 19 خردادماه آغاز می شود و تیم ملی والیبال ایران در تهران میزبان تیم های بلژیک، آرژانتین و صربستان خواهد بود.

۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ۰۸:۵۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.