جهت حضور در پنجمین دوره بازیهای داخل سالن و رزمی آسیا و اقیانوسیه؛نشست کمیته ملی المپیک با فدراسیونهای دوومیدانی،دوچرخه سواری و شطرنج برگزار شد

جهت حضور در پنجمین دوره بازیهای داخل سالن و رزمی آسیا و اقیانوسیه؛نشست کمیته ملی المپیک با فدراسیونهای دوومیدانی،دوچرخه سواری و شطرنج برگزار شد
جلسات کمیته ملی المپیک با فدراسیون های داوطلب اعزام به پنجمین دوره بازیهای داخل سالن و رزمی آسیا و اقیانوسیه از امروز استارت خورد و نخستین جلسات آن با حضور مسئولان کمیته و فدراسیون های دوومیدانی،دوچرخه سواری و شطرنج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ این جلسات که با حضور کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک،اصغر رحیمی رییس مرکز نظارت بر تیمهای ملی و سرپرست کاروان اعزامی،عاطفه اسلامیان مدیر کل روابط بین الملل و محمود عبدالهی مدیر روابط عمومی کمیته از صبح امروز در سه وقت مجزا  با روسا و کادر فنی فدراسیون های دوومیدانی،دوچرخه سواری و شطرنج برگزار شد.
کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک در ابتدای این جلسات خطاب به روسا و کادر فنی فدراسیونهای فوق ابراز داشت:پنجمین دوره بازیهای داخل سالن و رزمی آسیا در حالی شهریور ماه در عشق آباد برگزار می شود که همواره شاهد سطح بالای آن و حضور قدرتمندانه کشورهای قاره بوده ایم.
در این دوره و برای اولین بار شاهد حضور کشورهای اقیانوسیه در بازیها هستیم که بی شک باعث افزایش سطح فنی رقابتها خواهد شد تا شاهد مسابقاتی با کیفیت و کمیت باشیم.
وی در ادامه با اشاره به سیاست کمیته ملی المپیک در اعزام کاروان ایران به این دوره از بازیهای اظهار داشت: با توجه به وضعیت مالی و بودجه ای موجود در ورزش کشور از وزارت ورزش و جوانان گرفته تا کمیته ملی المپیک و فدراسیونها تصمیم برآن گرفتیم تا کاروانی کیفی با نفراتی که شانس بالایی درمدال آوری آنهم خوشرنگ ترین مدال را دارند به این رقابتها اعزام شوند.
وی ادامه داد:به همین منظور این نشست ها با حضور مسئولین کمیته ملی المپیک و فدراسیونهایی که کاندیدای حضور در این بازیها هستند برگزار می شود تابه صورت تخصصی در این زمینه به بحث و تبادل نظر پرداخته و در نهایت به ترکیب کیفی و مدال آور برسیم و بتوانیم با نتایج خوبی به کشور باز گردیدم.
بعد از اتمام جلسات فوق با فدراسیونها، یک ماه دیگر نتایج تخصصی این نشست ها در ستاد عالی ورزش کشور با حضور وزیر ورزش و معاونین وزارت و فدراسیونهای اعزامی مطرح و تصمیم گیری نهایی در این زمینه  انجام شود و امیدواریم مسئولان و مربیان فدراسیونهای داوطلب نیز صادقانه ضمن ارزیابی دقیق ورزشکاران خود ما را در اعزام کاروانی کیفی به این بازیها یاری نمایند.
رییس کمیته ملی المپیک در خاتمه اطهار داشت:از آنجاییکه پرواز مستقیم به عشق آباد نداریم می بایست از طریق ترکیه، قطر و یا امارات تیمهای خود را راهی این بازیها کنیم که با رد نظر گیری تایم ترانزیت و تغییر پرواز حدود 10 تا 12 ساعت زمان می برد. بعد از بررسی های لازم  در هیات اجرایی و ستاد اعزام تصمیم گرفته شد تا کاروان وررزشی اعم از کادر سرپرستی،پزشکی،مربیان و ورزشکاران  در گروهای مختلف ابتدا با پرواز عازم مشهد شده و سپس از طریق مرز زمینی و با اتوبوس های ویژه و با تسهیلات مناسب راهی عشق آباد محل برگزاری این بازیها شوند.
همچنین اصغر رحیمی رییس مرکز نظارت بر تیمهای ملی و سرپرست کاروان اعزامی به پنجمین دوره بازیهای داخل سالن و رزمی  در هر کدام از نشست ها ضمن بررسی سوابق حضور رشته های مختلف در ادورا گذشته بازیها؛ بطور تخصصی قوانین و شرایط حضور هرکدام از رشته ها و نفرات اعزامی را توضیح داده و موارد لازم را به مسئولین و کادر فنی فدراسیون های فوق رساند.
وی نیز با تاکید بر معرفی نفرات شاخص و شانس بالا در مدال آوری اظهار داشت: این به نفع خود فدراسیونها هم هست که نفرات مدال آور خود را اعزام و نتایجی قابل قبول و مورد انتظار بگیرند. با اعزام کیفی انتظارات نیز کیفی و معقول می شود ضمن اینکه هزینه نابجایی صورت نمی گيرد.
در ادامه عاطفه اسلامیان مدیر روابط بین الملل کمیته نیز با استفاده از کتاب راهنمای بازیهای داخل سالن آسیا و اقیانوسیه، ماده های هر رشته ورزشی و تعداد نفرات مجاز و شرایط سنی حضور در این بازیها را به نمایندگان فدراسیونهای مختلف اعلام و به بررسی لیست اولیه ارسال شده فدراسیونها پرداخته  و ضمن اعلام نواقص مدارک ارسالی برخی افراد از آنها خواست تا در اولین فرصت به رفع نواقص مدارک ارسالی پرداخته تا ثبت نام اولیه در این زمینه انجام شود.
کیهانی رییس فدراسیون دومیدانی که به همراه تیمور غیاثی و سپهرزاد در این نشست حضور داشت ابراز داشت:دوومیدانی ظرفیت خوبی برای حضور در این رقابتها داشته و با توجه به نفرات جوان و آینده داری که دارد و با توجه به سرمایه گذاری خوبی که در این سالها شده می تواند سربلند از این بازیها خارج شود.
وی ادامه داد: دوومیدانی در حال تغییر تحول و پوست اندزای است و با تکیه به نسل جوان و آینده داری که داریم دورنمایی روشنی را می بینم و قول می دهم تیم اعزامی دومیدانی با حداقل نفرات حداکثر موفقیت و مدال آوری را در عشق آباد داشته باشد.
همچنین در نشست بعدی که با حضور قمری رییس فدراسیون دوچرخه سواری،ابوحیدری، سلگی و عسگری، اعضای کادر فنی  برگزار شد رییس فدراسیون دوچرخه سواری عنوان داشت هدف فدراسیون حضور موفقیت آمیز در بازیهای آسیایی جاکاتار و همچنین جهانی کسب سهمیه برای المپیک 2020 است اما قطعلا برای این بازیها هم با حمایت کمیته ملی المپیک تیمی جوا، با انگیزه و پرتلاش اعزام می کنیم تا اهداف و سیاستهای کمیته ملی المپیک را نیز پوشش دهد.
بعد از دو نشست دوومیدانی و دوچرخه سواری، نشست  مسئولین با فدراسیون شطرنج و با حضور پهلوان زاده رئیس فدراسیون، شفیعی نایب رئیس و هرندی پیشکسوت این رشته برگزار شد که پهلوان زاده رییس فدراسیون عنوان داشت:شطرنج نفرات جوان و آینده داری برای موفقیت در عرصه بین الملل بخصوص در بخش بانوان دارد. در اولین فرصت و با هماهنگی کمیته فنی لیست نفرات آماده و پرشانس این فدراسیون را جهت حضور قدرتمند در بازیها خدمتتان ارسال می کنیم و این اطمینان را می دهیم که تیم شطرنج بتواند جز تیمهای موفق کاروان اعزامی باشد
گفتنی است، اعضای کارد فنی هر 3 رشته که در این نشست ها حضور داشتند نیز گزارشهای کاملی از شرایط حال حاضر تیمهای خود، اردوها و مسابقات پیش رو و نحوه انتخاب نفرات اعزامی ارائه دادند.

۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.