مشکلات ساخت ورزشگاه های المپیک ریو هنوز پا بر جاست

مشکلات ساخت ورزشگاه های المپیک ریو هنوز پا بر جاست
دادستان برزیل گفت:ورزشگاه های ریو همچون فیل های سفیدی هستند که بدون نقشه و برنامه ساخته شده اند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛لئوناردو میتی دیری به خبرگزاری «ژاپن تایمز» گفت:هیچ برنامه ای پشت ساخت ورزشگاه های ریودوژانیرو وجود نداشته است. هنگامی پیشنهاد میزبانی ریو برای المپیک و پارالمپیک 2016 مطرح شد، هیچ طرح و برنامه ای در کار نبوده است. به نظر می رسد ورزشگاه ها بدون هدف و پشتوانه فکری ساخته شده اند و امروز مشکلات بسیاری با آنها داریم.

چند ماه پیش خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود که اکثر ورزشگاه ها و اماکن ساخته شده در ریو برای المپیک 2016، پس از پایان این مسابقات به حال خود رها شده، در حال تخریب هستند، سوددهی و بازده مالی ندارند و هزینه های نگهداری آنها بر عهده دولت مرکزی است.

دادستان فدرال همچنین گفت:کاری که بایستی در حال حاضر انجام دهیم این است که ببینیم چگونه می توانیم از این ورزشگاه ها و اماکن ورزشی ساخته شده استفاده کنیم تا از این شرایطی که دارند خارج شوند.

مسوولان برگزاری بازیهای المپیک و پارالمپیک ریو 2016، براساس گزارش های اعلام شده مبلغی حدود 12 میلیارد دلار برای این بازیها هزینه کرده اند. اما پس از اتمام این دوره از بازیهای المپیک گزارش ها و پرونده های بسیاری حاکی از دریافت و پرداخت رشوه و فساد مالی درباره این بازیها رو شده است.

پاتریشیا آموری معاون وزارت ورزش برزیل درباره مشکلات ورزشگاه ها گفت:گزارش های بسیاری درباره تخریب آنها منتشر شده است. ما سعی داریم که برخی از این ورزشگاه ها را تغییر کاربری داده و از آن ها استفاده کنیم.

وی گفت:سالنی که برای هندبال ساخته شده را در نظر داریم که به چهار مدرسه بدل کنیم.

۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.