قوانین سخت گیرانه فدراسیون جهانی وزنه برداری برای مبارزه با دوپینگ

قوانین سخت گیرانه فدراسیون جهانی وزنه برداری برای مبارزه با دوپینگ
فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام کرد سیاست های مبارزه با دوپینگ را اصلاح می کند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛وزنه بردارانی که نتایج تست دوپینگ آنها در بازیهای المپیک 2008 پکن و 2012 لندن مثبت اعلام شده، مدال های آنها براساس جدیدترین سیاست های مبارزه با دوپینگ عودت داده می شود.

براساس این سیاست که از 15 ماه آینده اعمال می شود، وزنه برداران محروم بایستی مدال های خود را به هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری تحویل دهند. این قوانین سختگیرانه بخشی از سیاست های مبارزه با دوپینگ است که روز شنبه از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام شد. درباره این قوانین جدید ماه آوریل توافقاتی صورت گرفته و این هفته به تصویب رسید. این سیاست به هیات مدیره این امکان را می دهد تا علیه کشورهایی که ورزشکارانشان مطابق با قوانین فدراسیون جهانی وزنه برداری رفتار نمی کنند تحریم هایی را اعمال کند.

این سیاست های سختگیرانه دومین مرتبه در 6 روز اخیر است که از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام می شود. روز دوشنبه گذشته وب سایت رسمی این فدراسیون گزارشی در مورد مسائل دوپینگ منتشر کرده بود.

طی بازیهای المپیک 2008 پکن و 2012 لندن نتایج آزمایشات دوباره 49 وزنه بردار مثبت اعلام شد. از این تعداد 30 وزنه بردار در این دو المپیک صاحب مدال شده بودند که 11 وزنه بردار زن و 5 وزنه بردار مرد در پکن و 10 وزنه بردار زن و 4 وزنه بردار مرد در بازیهای المپیک لندن از داروهای غیرمجاز استفاده کرده بودند.

۸ خرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.