چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی؛قهرمانی مقتدرانه والیبالیست های جوان در باکو

چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی؛قهرمانی مقتدرانه والیبالیست های جوان در باکو
پرونده تیم ملی والیبال جوانان به عنوان نماینده ایران در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی با قهرمانی متقدرانه شاگردان بهروز عطایی بسته شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی به باکو؛آذربایجان صفر -جوانان ایران 3

والیبال ایران که دو مدال طلای بازی همبستگی کشورهای اسلامی را در کارنامه دارد درحالی با تشخیص داورزنی سرپرست فدراسیون در رقابت های باکو با تیم جوانانش برای کسب سومین مدال زرین این رقابت ها جنگید که موفق شد در سه ست متوالی و نتایج 16 بر 25، 27 بر 29 و 18 بر 25 آذربایجان را در هم بکوبد و با اقتدار روی سکوی قهرمانی این دوره از رقابت ها بایستد.

این قهرمانی در شرایطی رقم خورد که تیم ملی والیبال مردان آذربایجان از آذرماه سال 95 مراحل آماده سازی جهت حضور در رقابت های کشورهای اسلامی را آغاز کرده بود. به همین منظور والیبالیست های این کشور در تورنمنتی تحت عنوان novo cup که با حضور تیم های آلمان، ایسلند و لوکزامبورگ برگزار شد، حاضر شده و موفق به کسب رتبه سومی این رقابت ها شدند. مقام نهمی دربین 12 تیم حاضر در لیگ قهرمانان اروپا 2014 بهترین مقام تیم ملی والیبال آذربایجان است.
بلندقامتان آذربایجان تنها یک بار(دوره اول رقابت ها- عربستان 2005) در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی شرکت داشتند که موفق به صعود از مرحله گروهی نشدند. در آن سال والیبال ایران قهرمان شد. در سال 2013 اما آذربایجان در رقابت های کشورهای اسلامی حضور نداشت. ایران در آن سال نیز روی سکوی قهرمانی رفت.
گفتنی است بازی آذربایجان و ایران در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی 2 تماشاگر ویژه داشت. کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و جواد جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان با حضور در سالن مسابقات همراه با شاگردان عطایی جشن قهرمانی گرفتند.
لازم به ذکر است تیم ملی والیبال جوانان ایران در دور مقدماتی رقابت های باکو تیم های قطر(3 بر صفر)، الجزایر(3 بر یک)، عربستان سعودی(3 بر صفر) و مراکش(3 بر صفر) را شکست داد و به عنوان صدرنشین راهی مرحله نیمه نهایی شده بود. ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف ترکیه رفت و در دیداری سنگین و طولانی موفق به شکست سه بر دو حریف شد تا به دیدار نهایی این رقابت ها راه یابد. شاگردان جوان عطایی در مرحله نیمه نهایی ترکیه را در دیداری سنگین و طولانی با نتیجه 3 بر 2 شکست دادند و به دیدار نهایی این رقابت ها راه یافتند.
مسابقات والیبال مردان بازی های کشورهای اسلامی با حضور 10 کشور در باکو برگزار شد و ایران در گروه دوم رقابت ها با تیم های قطر، الجزایر، عربستان سعودی و مراکش همگروه بود. در گروه اول هم تیم های جمهوری آذربایجان، ترکیه، ترکمنستان، پاکستان و افغانستان حضور داشتند.
رده بندی:
1. ایران، 2. آذربایجان، 3. الجزایر، 4. ترکیه
حاشیه:
حضور پرتعداد تماشاگران ایران روی سکوها درحالی بسیار چشم گیر بود که علی رغم بلیت فروشی این بازی در باجه ورودی سالن کریستال هال، طی کارشکنی صورت گرفته از سوی مسئولان برگزارکننده مسابقات، از فروش بلیت به تماشاگران ایرانی خودداری می شد. اما با پیگیری های فروان جواد جهانگیرزاده، تعداد 300 بلیت برای تماشاگران ایرانی تهیه و به صورت رایگان در اختیارشان قرار گرفت.

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۲۱:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.