درخشان: جودو مدال المپیک می‌خواهد

درخشان: جودو مدال المپیک می‌خواهد
رییس فدراسیون جودو گفت: دلخوشی کودکانه به مدال بازی‌های اسلامی و مسابقات آسیایی نداریم، چون به دنبال مدال المپیک هستیم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛محمد درخشان رییس فدراسیون جودو در خصوص کسب ۲ مدال جودوکاران در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: در بازی‌های کشورهای اسلامی ۲ مدال ارزشمند کسب کردیم و همزمان با این مسابقات جوانان ما در تورنمنت ازبکستان ۲ مدال طلا بدست آوردند، اما با این نتایج سروصدا نمی‌کنیم و دلخوشی بچگانه نداریم و دلمان را به مدال بازی‌های کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی آسیا خوش نمی‌کنیم، چون به دنبال مدال المپیک هستیم.
وی افزود: واقعیت این است که نگاه ما مقایسه نتایج ضعیف و قوی نیست، چون این دیدگاه برای فدراسیون‌های مدال آور است. برای کسب این مدال‌ها خوشحال شدم چرا که جودوکاران خوب مسابقه دادند. مدال آوران سابق این رشته زمینه‌ای از خود نشان دادند و با پشتیبانی تبدیل به قهرمانان بزرگی شدند. اگر بتوانیم در مسابقات آینده ورزشکاران بزرگی مثل گذشته تربیت کنیم آن وقت می‌توانیم بگوییم که موفق بوده ایم.
در مسابقات جهانی شرکت می‌کنیم
رییس فدارسیون جودو، جوجیتسو و کوراش درباره اعزام تیم ملی جودو به مسابقات جهانی گفت: تیم ملی جودو حتما به رقابت‌های جهانی مجارستان اعزام می‌شود و هر ورزشکارجوان یا بزرگسالی که شایستگی و آمادگی داشته باشد اعزام خواهد شد. رامین صفویه را به علت جراحی و جواد محجوب را به علت غیبت در اردو برای بازی‌های کشورهای اسلامی نداشتیم، اما صفویه به مسابقات جهانی می‌رسد و محجوب هم اگر شرایط بازگشت داشته باشد می‌تواند در تیم ملی قرار بگیرد.
به تصمیم محجوب احترام می‌گذاریم
وی در خصوص غیبت جواد محجوب از اردوهای تیم ملی و حضورش در مسابقات کشتی با چوخه افزود: محجوب را چند ماهی است که ندیده ام و شخصا از برنامه او برای ادامه فعالیت در جودو خبر ندارم، اما مدیر تیم‌های ملی و سرمربی تیم ملی چند بار با او صحبت کرده اند و برایش برنامه ریزی کرده اند، اما محجوب هنوز به اردوهای تیم ملی برنگشته است. تصمیمات شخصی محجوب قابل احترام بوده، چون جودوکار با تجربه‌ای است.
با کسی دعوا نداریم
درخشان ادامه داد: سیاست فدراسیون در مقابل همه اعضای جودو روشن است. کسانی که شایستگی داشته باشند به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند و در اعزام‌ها قرار می‌گیرند. ضوابط و شرایطی در تیم ملی و فدراسیون داریم و هر کسی تابع باشد قطعا جایگاه خود را دارد، در غیر این صورت اگر نگاه مسئولانه نداشته باشیم، رسانه‌ها هم به بازیکن سالاری دامن می‌زنند. بحث ساده‌ای است و با فردی دعوا نداریم اگر محجوب برگردد در تیم ملی است و در غیر این صورت جایگاهی ندارد.
وی گفت: سعید ملایی و علیرضا خجسته منظم و مشخص تمرین کردند و با اعزام به باکو نتایج خوبی بدست آوردند. اگر افراد در مسیر صحیح قرار بگیرند هیچ گونه اصطکاک و حاشیه‌ای نخواهند داشت.
زارعیان سرمربی بدون تیم
رییس فدراسیون جودو در خصوص صدور حکم مجید زارعیان به عنوان سرمربی تیم ملی و استفاده نکردن از او افزود: برنامه ما تفکیک اردوهای جوانان و بزرگسالان و آماده سازی آن‌ها بود. هنوز هم تیم ملی بزرگسالان نداریم که از مجید زارعیان استفاده شود، چون همه اعزام‌ها با ورزشکاران جوان بوده است، به همین علت برای مسابقات باکو هم تصمیم گرفتیم طبق روال گذشته عمل کنیم و از سرمربی تیم ملی جوانان استفاده کردیم. بحث زارعیان وجود ندارد و ما به فکر تیم ملی هستیم و هر فعالیتی که لازم و به سود تیم ملی باشد آن را انجام می‌دهیم.
او ادامه داد: مجید زارعیان هنوز سرمربی تیم ملی است، اما هنوز تیم ملی بزرگسالان نداریم. در این مدت هم با او ارتباط داشتیم تا این قضیه به بهترین نحو انجام شود.
مربی خارجی با احتیاط انتخاب می‌شود
درخشان با اشاره به بحث انتخاب سرمربی خارجی تیم ملی و طولانی شدن این موضوع گفت: بچه نیستم که مثل گذشته "نصرت خان ولی اف" مربی ضعیت ازبکستانی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کنم، او را به المپیک اعزام کنم و در نهایت بدون آنکه کاری انجام داده باشد به او دستمزد بالا هم بدهم، ما انتخاب سرمربی برای جودو را با آرامش و احتیاط انجام می‌دهیم. خیلی‌ها به ایران آمدند و پول گرفتند، اما مربیان مثمرثمری نبودند، اما دیگر نمی‌خواهیم براساس نظریه‌ها این اتفاق رخ دهد.
وی افزود: مربیان زیادی درخواست همکاری داده اند. از افرادی که دست پر هستند و امکان همکاری با فدراسیون را دارند دعوت کرده ایم که بیایند تا از نزدیک کار آن‌ها را ببینیم. اگر مفید باشند از آن‌ها استفاده می‌کنیم. آذر شیخ علی اف" مربی ازبکستانی درخواست چهار هزار دلار حقوق داشت. مربی اوکراین هم که به تازگی به ایران آمد یک مربی معمولی بود. "ماتیو" مربی فرانسوی درخواست داده است که کارنامه خوبی دارد، اما باید کار او را ببینیم.
لیگ جودو امسال برگزار می‌شود
رییس فدراسیون جودو در خصوص برگزاری لیگ جودو گفت: لیگ جودو امسال برگزار می‌شود. حامیان مالی آن مشخص شده و برای پخش تلویزیونی آن هم صحبت کرده ایم. تاریخ هایی را برای برگزاری مسابقات پیشنهاد داده ایم و منتظر اعلام صداو سیما هستیم.
با داوری روز دنیا فاصله داریم
وی با بیان اینکه داوران جودو به روز نیستند، افزود: داوری ما نیاز به تحول دارد، چون داوران براساس شرایط ریش سفیدی قضاوت می‌کنند و این موضوع را در مسابقات کشوری دیده ایم. این موضع باید تغییر کند، چون در این بخش هنوز با داوری جودو دنیا فاصله داریم. داوران باید سخت گیرتر باشند و نیاز به آموزش دارند تا با اعزام به مسابقات معتبر رتبه بندی شوند. می‌خواهیم همچون گذشته داور المپیکی داشته باشیم.
ریسک فدراسیون در انتخاب جوانان
درخشان درباره اعزام تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا به هنگ کنگ گفت: تیم کاملی اعزام می‌شود و از جودوکاران جوان استفاده می‌کنیم تا در این میدان محک بخورند. امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم و به اهدافی که دنبال آن هستیم برسیم. تن‌ها در وزن ۱۰۰ - کیلوگرم نماینده نداریم، اما امیدوارم جوان ۱۶ ساله تیم ملی بتواند پاسخ ریسک ما را بدهد.
نتایج تیم ملی بازتاب دارد
وی با بیان اینکه فعالیتی در جنبه‌های مختلف آغاز شده است که کار در جودو پیش رود، افزود: بیشترین موردی که دیده می‌شود و بازتاب دارد نتایج تیم ملی است، اما کار ما صرفا منوط به بازسازی تیم ملی نیست و معطوف به تمامی بخش‌های فدراسیون است. با اینکه همه نگاه مردم و رسانه‌ها بیشتر به فعالیت تیم ملی است، اما آموزش، برگزاری مسابقات لیگ، ایجاد روحیه و وحدت خانواده جودو و بحث استعدادیابی از جمله برنامه‌های فدراسیون است که باید برای توسعه پایدار جودو همه را پیش ببریم.
رییس فدراسیون جودو با اشاره به اعزام‌های فدراسیون جودو گفت: در رده‌های مختلف سنی در این مدت ۶ اعزام داشته است. مسابقات گرنداسلم باکو، گرندپری مجارستان، تورنمنت ازبکستان، تور جهانی جودو و بازی‌های کشورهای اسلامی با ۲ ورزشکار از جمله اعزام‌های این رشته بوده است. تیم‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در اردوهای مختلف حضور دارند. بحث استعدادیابی را داریم تا ورزشکاران مستعد را در تیم‌های مختلف قرار دهیم و ارزیابی آن‌ها را در مسابقات انجام می‌دهیم.
وی با بیان اینکه آزمون نهایی جودوکاران در مسابقات مختلف است، افزود: برخی ارزیابی‌ها روی سرمایه‌های جودو مثبت بوده است و در برخی دیگر به این نتیجه رسیده ایم که آن ورزشکار توانمندی لازم را ندارد. تیم کاملی می‌خواهیم که در هر وزن چند ورزشکار داشه باشد و رقابت ایجاد شود. با این برنامه ریزی می‌خواهیم با دست پر و تیم‌های مختلف در مسابقات شرکت کنیم.

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.