چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی؛صعود متقدرانه والیبالیست های جوان به فینال رقابت های باکو

چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی؛صعود متقدرانه والیبالیست های جوان به فینال رقابت های باکو
تیم والیبال جوانان ایران مرحله نیمه نهایی رقابت های همبستگی کشورهای اسلامی را با یک برد مقتدرانه پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار اعزامی به باکو؛شاگردان بهروز عطایی پس از 4 برد پیاپی در مرحله گروهی مقابل عربستان، قطر، مراکش و الجزایر، امروز در مرحله نیمه نهایی به مصاف ترکیه رفتند و در یک رالی سخت و نفس گیر با نتیجه 3 بر 2 موفق به شکست این تیم شد.
تیم ملی جوانان والیبال ایران که ست اول را با باخت(با نتیجه 18 بر 25) آغاز کرده بود، در ست دوم به پیروزی 25 بر 21 رسید. در ست سوم شاگردان علی کاظم هدایت اوغلو(سرمربی ترکیه) به بازی برگشتند و موفق به ثبت امتیاز 23 بر 25 به سود خود شدند. ست چهارم اما با نتیجه 25 بر 21 به سود شاگردان عطایی تمام شد تا سرنوشت فینالیست چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی در ست پنجم رقم بخورد؛ آنجا که تیم ملی ایران موفق شد با ثبت نتیجه 20 بر 18 روی اسکوربورد، صعودش را به فینال مسابقات در سالن باکو کریستال حال جشن بگیرد. تیم ملی والیبال ایران که 2طلا بازی های کشورهای اسلامی را در کارنامه دارد باید در فینال به مصاف برنده بازی الجزایر و آذربایجان برود.
ناگفته نماند ایران درحالی با ترکیب جوانان به فینال رقابت ها رسید که تمامی تیم های شرکت کننده در رقابت های والیبال باکو با تیم اصلی خود راهی این رقابت ها شده بودند.
بهرام افشارزاده عضو هیئت رئیسه فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی، مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین  تماشاگر ویژه این دیدار بود.
گفتنی است تعداد زیادی از تماشاگران ایرانی مقیم آذربایجان برای تشویق تیم ملی به سالن باکو کریستال هال آمده بودند و به گرمی بازیکنان ایران را مورد تشویق قرار دادند
مسابقات والیبال مردان بازی های کشورهای اسلامی با حضور 10 کشور در شرایطی در حال برگزاری است که تیم ملی والیبال جوانان به عنوان نماینده ایران در گروه دوم رقابت ها در مرحله مقدماتی با تیم های قطر، الجزایر، عربستان سعودی و مراکش همگروه بود. در گروه یک هم تیم های جمهوری آذربایجان، ترکیه، ترکمنستان، پاکستان و افغانستان حضور داشتند.
جواد کریمی، علی رمضانی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، اکبر ولایی، میربابک موسوی گرگری، علی اصغر مجرد، طیب عینی ثمرین، توحید صمدی، اسماعیل طالبی، بیژن براتی طرقی، رسول آقچه لی، محمود رسولی و پوریا یلی 14 بازیکن تیم ملی جوانان ایران در رقابت های باکو هستند.
اکبر محمدی(سرپرست)، بهروز عطایی (سرمربی)، مسعود آرمات، علیرضا طلوع کیان و احمد لاهوتی (مربیان)، حسین خوریانی (آنالیزور)، مهدی احمدی (فیزیوتراپ) و محمود محمدی(ماساژور) کادر فنی تیم ملی ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی هستند.
لازم به ذکر است رقابت های رده بندی و فینال فردا برگزار خواهد شد.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۲۰:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.