ژاگ روگ در اولین همایش ورزش، صلح و توسعه :ورزش نقش حیاتی در ایجاد صلح جهانی دارد

ژاگ روگ در اولین همایش ورزش، صلح و توسعه :ورزش  نقش حیاتی در ایجاد صلح جهانی دارد
رئیس کمیته بین المللی المپیک در اولین همایش بین المللی ورزش ، توسعه و صلح ،سخنرانی خود را پیرامون انسان دوستی و تاثیر ورزش بر جامعه و ایجاد صلح جهانی ایراد نمود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک در اولین همایش بین المللی ورزش، صلح و توسعه که در موزه المپیک لوزان برگزار شد سخنرانی خود را پیرامون همکاری و تعاون برای توسعه انسان دوستی و تاثیر سودمند ورزش در جامعه آغاز کرد و گفت:جهت و مرکز جنبش المپیک مردم هستند و به نوعی یک جنبش مردمی بویژه برای جوانان یا نسل جدید می باشد. ورزش نمی تواند به تنهایی مولد صلح باشد ولی می تواند نقش حیاتی در ایجاد جهانی بهتر و صلح آمیز داشته باشد و می تواند باعث تسهیل گفتگو میان جوامع مختلف گردیده و به عنوان کاتالیزور برای درک متقابل در جامعه عمل نماید.
بر اساس این گزارش، کمیته بین المللی المپیک به عنوان یک سازمان مسئول، حدود یک قرن است که به طور خستگی ناپذیر در تلاش است تا ورزش را در مرکز توسعه انسان دوستی قرار دهد.
گفتنی است، امکان استفاده از ورزش برای هر فرد در محیطی دوستانه و با درک متقابل و بازی جوانمردانه  بدون هیچ تبعیضی یک قاعده اساسی در منشور المپیک است .
هدف اصلی کمیته بین المللی المپیک برگزاری بازیهای المپیک و توسعه ورزش از ابتدایی ترین مراحل تا بالاترین سطوح می باشد و این امر از طریق 205 کمیته ملی المپیک در سر تا سر 5 قاره امکان پذیر می باشد.

۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ ۱۳:۲۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.