چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی؛کاروان ایران در روز اول 2 طلا2 نقره و 4 برنز کسب کرد

چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی؛کاروان ایران در روز اول 2 طلا2 نقره و 4 برنز کسب کرد
در اولین روز از چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی- آذربایجان، کاروان ایران صاحب ٨ مدال (شامل 2 طلا، 2 نقره، ٤برنز) شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی به بازیهای کشورهای اسلامی؛استارت مدال آوری های ایران در باکو با طلای بانوان تیرانداز آغاز شد. نرجس امام قلی نژاد در تفنگ بادی 10 متر درحالی اولین طلای کاروان ایران را به نام خود کرد که الهه احمدی بانوی المپیکی تیراندازی، نخستین نقره ای کاروان ایران در باکو شد.

در کاراته اما بانوان ایران خوش درخشیدند. نسرین دوستی نماینده وزن ٥٠کیلوگرم در شرایطی راهی فینال شد که با مغلوب کردن سراپ اوزچلیک قهرمان اروپا از ترکیه، فاتح سکوی قهرمانی شد تا دومین طلای کاروان ایران هم به نام یک بانو ثبت شود.

امیرمهدی زاده نماینده وزن منهای ٦٠کیلوگرم کاراته با راهیابی حریف ازبک به فینال رقابت ها،راهی شانس مجدد شد. او در این مرحله با شکست حریفی از عربستان، نخستین مدال برنز ایران را به نام خود ثبت کرد.

سپس تیم شنای ٤در صد متر آزاد ایران دومین برنز کاروان را تصاحب کرد. طراوت خاکسار هم در وزن ٥٥-کیلوگرم با شکست طوبی یاکان از ترکیه در مرحله رده بندی سومین برنزی ایران لقب گرفت. علیرضا خجسته هم  در جودو چهارمین برنز را گرفت.

رزیتا علیپور آخرین مدال آور ایران در روز اول رقابت ها بود. نماینده وزن 62- کیلوگرم کاراته ایران درحالی در سالن مملو از تماشاگر آذربایجانی اسپورت هال باکو روی تاتامی بار فریدا آبی یوا  مبارزه کرد که علی رغم مصدومیت از ناحیه صورت مبارزه خوبی مقابل حریف قدرش از خود به نمایش گذاشت و درنهایت با نتیجه 3 بر صفر مبارزه را واگذار کرد و صاحب مدال ارزشمند نقره شد. این دومین نقره ایران در روز اول رقابت های بود.

بدین ترتیب نرجس امام قلی نژاد تیراندازی طلا

نسرین دوستی کاراته طلا

الهه احمدی تیراندازی نقره

رزیتا علیپور کاراته نقره

امیر مهدیزاده کاراته برنز

طراوات خاکسار کاراته برنز

شنای مردان 4در100متر آزاد برنز

علیرضا خجسته جودو برنز

مدال آوران کشورمان در روز نخست بودند.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۲۱:۱۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.