اهم اخبار کمیته بین المللی المپیک؛تقدیر ویژه از رئیس کمیته ملی المپیک برزیل

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛اهم اخبار کمیته بین المللی المپیک،فدراسیونهای ورزشی و کمیته های المپیک کشورهای مختلف در هفته گذشته بدن شرح می باشد.


فعالیت های کمیته بین المللی المپیک
رئیس
• ژاک روگ ریاست کمیته بین المللی المپیک  در این هفته به خاطر چهلمین سال تاسیس آکادمی المپیک اسپانیا به مادرید سفر کرد. در این مراسم همچنین "فیلیپ دو بوربون" شاهزاده آستوریاس و "لامبیس.وی ، نیکولائو" و "گی درو" اعضای کمیته بین المللی المپیک حضور داشتند. وی با اغتنام فرصت در توقف کوتاه مدت خویش در مادرید با "آلجاندرو بلانکو" و :ویکتور سانچز" به ترتیب رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک اسپانیا ملاقات کرد و همراه با "مانولو رومرو" مقام ارشد اجرائی خدمات پخش تلویزیونی اسپانیا ، OBS ، و "هاین وربروگن" عضو افتخاری کمیته بین المللی المپیک از دفتر OBS دیدن کرد.
• آقای روگ از مادرید به پورتوریکو سفر کرد و و در آنجا دکترای افتخاری را در تاریخ بیست و ششم نوامبر از دانشکده علوم و تربیت بدنی دانشگاه پورتو دریافت نمود.
• نامبرده سپس در تاریخ بیست و هفتم نوامبر به لیسبون رفت تا در مجمع عمومی کمیته‌های المپیک اروپا ، EOC ، به ریاست "پاتریک هیکی" عضو کمیته بین المللی المپیک نطقی ایراد نماید.وی قبل از حضور در جشنواره سده کمیته ملی المپیک پرتغال در عصر همان روز با "آنیبال  کاواکو سیلوا" رئیس جمهور پرتغال و "خوزه سوکراتس" نخست وزیر همراه با "پدرو سیلوا پریرا" وزیر ریاست جمهوری و "لورنتیو دیاس" وزیر جوانان و ورزش ملاقات کرد.
اعضا
• "فیلیپ کراون" در مجمع عمومی کمیته بین المللی پارالمپیک ، IPC ، که در کوالالامپور- مالزی برگزار گردید مجددا بعنوان رئیس این کمیته برگزیده شد.
• "کارلوس آرتور نوزمن" به پاس مدیریت داهیانه اش بعنوان رئیس کمیته ملی المپیک برزیل ، نقش حساس در توسعه ورزش در آن کشور و امنیت بازی های 2016 در ریو ، و سازماندهی موفقیت آمیز بازی های پان-امریکن در سال 2007 جایزه "EagleAward" آکادمی ورزش های ایالات متحده ، USSA ، را دریافت کرد. "پیتر تیچانسکی" رئیس و مقام ارشد اجرائی شورای بازرگانی برای تفاهم بین المللی ، به نمایندگی از USSA این جام را به وی اهدا کرد.
کمیسیون ها
• کمیسیون هماهنگی برای باز یهای 2012 در لندن به ریاست "دنیس اسوالد" برای دومین بار در سال جاری پایتخت انگلستان را مورد بازدید قرار داد. کمیسیون در این پنجمین بازدید توسط کمیته برگزاری ، لوگوک ، و شرکا دولت محلی آن در جریان تازه ترین روند پیشرفت در زمینه های ورزش ، دهکده های المپیک ، محل برگزاری مسابقات و زیر ساختارها ، عملیات شهری ، بازاریابی ، خدمات کمیته ملی المپیک ، عملیات رسانه های خبری ، فن‌آوری و بازی های پارالمپیک قرار گرفت.
• فدراسیون های بین المللی ورزشی
فدراسیون های بین المللی تابستانی
• جشنواره بنیاد بین المللی دو و میدانی ، IAF ، در موناکو در تاریخ بیست و دوم نوامبر به افتخار ورزشکاران برتر سال با حضور "لامین دیاک" رئیس IAF و انجمن بین المللی فدراسیون های دو و میدانی ، IAAF ، و پرنس آلبرت دوم رئیس افتخاری IAF برگزار شد. " اوسین بولت" دونده دو سرعت جامائیکائی برای دومین بار پی در پی لقب "ورزشکار سال" را  از آن خود کرد. "سانیا ریچاردز" آمریکائی در بین بانوان دومین عنوان خود را پس از اولین بار در سال 2006 تصاحب کرد.
• فدراسیون بین المللی پاروزنی ، فیزا، اعلام کرده است که کنفرانس جهانی مربیان پاروزنی از بیست و یکم الی بیست و چهارم ژانویه 2010 در کپنهاگ-دانمارک در کاخ ورزش برگزار خواهد شد. موضوع این کنفرانس که از سوی فدراسیون پاروزنی دانمارک ترتیب یافته "استقامت ، بهینه سازی کیفیت اجرائی پاروزنی و آموزش " می باشد. کنفرانس با ضیافت شام که طی آن جوائز پاروزنی جهان ارائه می شود خاتمه خواهد پذیرفت.
• در بیانیه خبری فدراسیون بین المللی بسکتبال فیبا اعلام شده است که ، هنوز کمتر از یک سال مانده تا شروع مسابقات قهرمانی بانوان جهان ، پایگاه وب رویداد راه اندازی شده است. با رجوع به پایگاه وب :
www.czechrepublic2010.fiba.com اطلاعات بیشتری کسب خواهید فرمود. این مسابقات قهرمانی در شهرهای "کارلووی وادی" ، استراوا و برنو بین بیست و سوم سپتامبر و سوم اکتبر 2010 برگزار خواهد شد. قرعه کشی برای آنکه شانزده تیم شرکت کننده در کدامیک از چهار گروه بازی خواهند کرد در هفته جاری انجام شد.
• شورای فدراسیون بین المللی تیراندازی با کمان ، فیتا، در اجلاس خود که در رم-ایتالیا برگزار شد تصمیمات مهم متعددی اتخاذ کرد. این تصمیمات شامل انتخاب شهرهای میزبان برای مسابقات قهرمانی تیراندازی باکمان جهان در سال های 2011 ، 2012 و 2013 سیستم راه یابی به المپیک و پارالمپیک ، تقویم ورزشی و راندهای جام جهانی تیراندازی با کمان از 2010 تا 2012 ، کتاب جدید قوانین ، بودجه برای 2012-2010 و خط مشی و چالش تیراندازی با کمان داخل سالن می باشند.
• کمیته های ملی المپیک
• رئیس کمیته ملی المپیک لیتوانی "آرتوراس پوویلیوناس" در تاریخ هجدهم نوامبر در دفتر مرکزی کمیته نشان "ستاره یکهزار سال " لیتوانی را از سوی "ویگاوداس اوزاکاس" به پاس خدمات ارزنده اش نسبت به ورزش لیتوانی طی سالیان متمادی دریافت کرد. وی همچنین عنوان "سفیر ورزش" را به خاطر برقراری همکاری انسجام یافته با نیروهای سیاسی و دولتی همچنین با سازمان های بین المللی از آن خود کرد. شخصیت های متعددی از جهان ورزش ، سیاست و رسانه های خبری در مراسم مربوطه حضور داشتند. دو روزبعد ، آکادمی المپیک لیتوانی به ریاست " پوویلاس کاروبلیس" بیستمین سالگرد و پانزدهمین سالگرد روزنامه "علوم ورزشی " خود را جشن گرفت. "والداس آدامکاس" رئیس جمهور لیتوانی ، رئیس کمیته ملی المپیک ، "ریتاس وایجیناس" مدیر کل وزارت امور خارجه و مدیران آکادمی های المپیک بلاروس ، لاتویا و جمهوری چک در بین شخصیت هایی بودند که در مراسم حضور داشتند.
 

۲۱ آذر ۱۳۸۸ ۱۱:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.