سجادی: اولویت نخست سازمان تربیت بدنی ورزش همگانی است

معاون سازمان تربیت بدنی با اشاره به اینکه ایجاد کشور با نشاط و شاداب در گرو توسعه ورزش همگانی است گفت: ادغام دو معاونت همگانی و قهرمانی در راستای توسعه ورزش برای عموم مردم ایران است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛حمید سجادی در نشست مجمع سالیانه فدراسیون ورزش های همگانی اظهار داشت: رئیس سازمان تربیت بدنی توسعه ورزش همگانی را در کشور اولویت نخست کار خود می داند و انفجار آماری در این حوزه را از مسوولان ورزش همگانی انتظار دارد.
رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای با اشاره به اینکه از نظر میزان مشارکت مردم در ورزش همگانی آماری مستند وجود ندارد، گفت: داده های آماری برای هر برنامه ریزی از ضروریات است تا بتوان بر اساس آنان به اهداف تعیین شده برسیم.
وی خاطرنشان ساخت: در گذشته آمار 10 درصدی از مشارکت مردم ایران در ورزش وجود داشت که در حال حاضر با توجه به پیشرفت ها و توانایی کشور آمار نسبی 20 درصد عنوان می شود که مطلوب است اما، باید بیشتر کار شود.
معاون سازمان تربیت بدنی در ادامه با اشاره به فعالیت فدراسیون ورزش های همگانی در دو بعد قهرمانی و همگانی یادآور شد: متاسفانه تداخل کاری های بوجود آمده در فدراسیون ها باعث هدر رفتن انرژی و توان کشور می شود که دلیل اصلی این تداخل ها نیز به درستی مشخصی نیست.
سجادی با تاکید بر اینکه برخی انجمن های ورزشی این فدراسیون که در بعد قهرمانی فعالیت دارند، قابلیت جدا شدن و کار کردن به صورت مستقل را دارند، افزود: در دیگر حوزه های ورزشی نیز چندین رشته در یک فدراسیون جمع شده است که هیچ تناسبی با یکدیگر ندارند.
وی با اشاره به اهمیت تحقیق و توسعه در ورزش تاکید کرد: از انجمن های 26 گانه فدراسیون همگانی درخواست می کنم به این دو عامل اهمیت بیشتری بدهند و کار در این حوزه را در برنامه های خود قرار دهند.
رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای حضور رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی را در همه استان های کشور یک ارزش دانست و ادامه داد: دولت خدمتگزار به حضور مسوولان در بین مردم اهمیت زیادی می دهد زیرا آنان با این کار از نزدیک با مشکلات و نیازهای مردم آشنا می شوند.
سجادی در پایان خطاب به فدراسیون ورزش های همگانی ضمن درخواست برای تشکیل نشست های هم اندیشی، اظهار داشت: با تعامل بیشتر بین حوزه های عملیاتی ورزش و کارشناسان و دانش آموختگان ورزش دسترسی به جامعه با نشاط و سالم با توسعه ورزش همگانی میسر می شود.


۱۹ آذر ۱۳۸۸ ۱۱:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.