چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی؛عسکری: قول می‌دهیم ملی‌پوشان با تمام وجود در میدان بجنگند

چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی؛عسکری: قول می‌دهیم ملی‌پوشان با تمام وجود در میدان بجنگند
هوگو پوشان جوان کشورمان که از حدود دو ماه پیش برای حضور در چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی تمرینات خود را در آکادمی ملی المپیک آغاز کرده اند، تنها چند روز فرصت دارند تا مزد زحمات و سختی های خود را گرفته و با کسب نتیجه‌ای ‌درخشان توانایی‌های خود را به رخ حریفانشان بکشد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو؛
عسکری: دلم روشن است بهترین نتیجه را کسب می کنیم/ بچه‌ها با یکدیگر هم قسم شده‌اند
فریبرز عسکری سرمربی با اخلاق کشورمان که در المپیک 2012 لندن هدایت تیم‌ملی تکواندو کشورمان را برعهده داشت، در چهارمین دوره بازی‌ها کشورهای اسلامی نیز به عنوان سرمربی در کنار تیم حضور دارد، وی در رابطه با رویداد پیش رو و سطح آمادگی هوگوپوشان کشورمان گفت: نخستین اردوی آمادگی را از 11 اسفندماه با حضور 25 تکواندوکاری که در مسابقات انتخابی موفق به کسب جواز حضور شده بودند آغاز کردیم.
سرمربی تیم‌ملی کشورمان در ادامه بیان کرد: برای اینکه بتوانیم بهترین تصمیم را در رابطه با ترکیب تیم بگیریم در تورنمت قزاقستان شرکت کردیم و با 6 مدال طلا، 4 نقره و یک برنز عنوان قهرمانی را کسب کردیم و همچنین توانستیم با اطمینان خاطر در رابطه با ترکیب تیم تصمیم بگیریم.
وی افزود: با توجه به مدت زمان محدود برای آماده سازی تیم از ابتدای اردو روزانه دو تا سه نوبت تمرین را در برنامه ملی پوشان قرار دادیم، پیشرفت در تمرینات کاملا محسوس بوده و بچه‌ها با روحیه و پشتکار عزم خود را جزم کرده‌اند تا مدال‌هایی خوشرنگ را در کارنامه خود ثبت نمایند. شرایط مسابقات و قوانین داوری تغییر کرده است ما سعی کردیم بیشتر بر روی آمادگی جسمانی آنها کار کرده و نقاط ضعف آنها را پوشش دهیم، خدا را شکر تا این لحظه نتایج رضایت بخش بود و توانستیم ایراد‌ها را برطرف نموده و با آمادگی مطلوب در این رقابت‌ها شرکت کنیم. از لحاظ روحی و روانی نیز شرایط خوبی بر تیم حاکم است و با توجه به اینکه غرور در تکواندوکاران وجود نداشت، توصیه‌های کادر فنی رابه خوبی اجرا کردند و مطمئن هستم بهترین‌ها برایشان رقم می‌خورد.
سرمربی تیم‌ملی کشورمان با اشاره به مهمترین حریفانش در این رقابت‌ها، گفت: تیم‌های آذربایجان، ترکیه، مصر و تونس نفرات خوبی را در اختیار دارند و توانستند خود را به خوبی در سطح دنیا مطرح کنند، اما تجربه نشان داده در این رویداد کشورهای دیگر نیز تک چهره‌های خوبی را در اختیار دارند. حریفان را آنالیز و بارها به نفرات حاضر در تیم تاکید کردیم که با عناوین حریفانشان کاری نداشته باشند و بدانند تکواندوکاری که در یک رویداد توانسته بر سکوی قهرمانی قرار بگیرد پس از آنکه از آن پایین بیاید دیگر قهرمان نیست و باید تلاش خود را از سر بگیرد. تنها به توانمندی خودمان اتکاء کردیم و به نام حریفان هیچ اهمیتی نمی‌دهیم.
وی اینطور ادامه داد: این تیم با انگیزه بالایی که دارد می‌تواند تاریخ‌ساز شود هرچند که نباید این امر را نادیده گرفت که تکواندو قابل پیش بینی نیست اما قول می‌دهیم بچه‌ها در میدان مبارزه با تمام وجود بجنگند و همان‌طور که تاکنون از جان مایه گذاشتند در مسابقات نیز هیچ چیز کم نگذارند. قطعا ما برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال و بهترین سکوی می رویم و برای این موضوع بچه‌ها با یکدیگر هم قسم شده‌اند.
عسکری در پایان تصریح کرد: از فدراسیون به خاطر حمایت‌هایی که در این مدت از ما انجام داد، تشکر می‌کنم و فکر می‌کنم با این اتفاق نسل جدیدی از تکواندو ایران معرفی شوند.
بسحاق: تکواندوکاران این تیم لایق کسب خوشرنگ‌ترین مدال‌ها هستند
علی محمدبسحاق مربی تیم‌ملی کشورمان در رابطه با میزان آمادگی تکواندوکاران تیم گفت: نزدیک به دو ماه است که اردوی تیم آغاز شده و سعی کردیم در این مدت بر نقاط ضعف تکواندوکاران کار کرده و ضعف‌ها آنها را برطرف نماییم. با یاری خدواند توانستیم در این زمینه موفق عمل کرده و در تورنمنت قزاقستان 6 مدال زرین، 4 مدال نقره و یک برنز کسب کنیم که نفرات طلایی به اضافه دو نفری که توانایی خود را نشان دادند، ادامه تمرینات را پس از تورنمنت با قدرت و انگیزه بیشتری پیگیری می‌کنند. تا انشاا... در روز مسابقات به اوج آمادگی خود برسند.
وی در ادامه در خصوص مهمترین حریفان تیم بیان کرد: سعی کردیم حریفان را در این رویداد آنالیز کنیم و جالب است بدانید 12 تکواندوکار از رنکینگ‌های نخست دنیا در این میدان حضور دارند اما با انگیزه‌ای که در تمرینات بچه‌ها شاهد بودیم مطئنم بهترین نتیجه به نام ایران رقم خواهد خورد.
بسحاق اینطور ادامه داد: تکواندو یک رشته انفرادی است، کسی که بیشترین تلاش را کرده باشد بهترین نتیجه را می گیرد و بدون شک تیم ما از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و لایق کسب خوشرنگ‌ترین مدال‌ها است.
مربی تیم‌ملی اعزامی به کشورهای اسلامی در پایان خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه قوانین داوری تغییر کرده هوگوپوشان باید از آمادگی جسمانی بالایی بر خوردار باشند ما سعی کردیم آنها را هرچه بیشتر با این شرایط هماهنگ سازیم.
احمدی: قدرت ایران را به رخ مدعیان می کشیم
مهدی احمدی مربی تیم‌ملی تکواندو کشورمان با بیان اینکه به بچه‌ها به اوج آمادگی خود رسیده‌اند، گفت: آغاز اردو همراه با هفته پایانی لیگ بود و برای همین تمرینات را با احتیاطی بیشتری انجام دادیم، اما پس از تعطیلات نوروز تمرینات پرفشار خود را آغاز کردیم که نتیجه درخشان آن را در تورنمنت قزاقستان شاهد بودید. تیم جوان اما قدرتمندی را در اختیار داریم و کادر فنی معتقد است که می‌توانند بهترین نتایج را در این دوره رقم بزنند.
وی تصریح کرد: تمامی افراد تیم با انگیزه کسب مدال تمرین کردند و با تمام نیرو در این میدان حاضر می‌شوند تا بتوانند از جایگاه و منزلت تکواندو ایران دفاع کنند.
احمدی با بیان اینکه نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت، بیان کرد: به نظرم پیش از المپیک سیدنی، ایران و کره‌جنوبی حرف اول را در تکواندوی دنیا می‌زدند اما با گذشت زمان تمام کشورها خوب شدند. به عنوان مثال کشور روسیه در این چند سال اخیر خیلی پیشرفت کرده و توانسته تکواندوکاران خوبی را تربیت کند اما هوگوپوشان ما هیچ چیز کم ندارند و مطمئن باشید قدرت ایران را به رخ مدعیان این مسابقات می‌کشند.
مربی تیم‌ملی در ادامه افزود: ما علاوه بر تمرینات جسمانی بر بخش روحی و روانی تیم تمرکز داشتیم تا بچه ها به این باور برسند که بهترین وزن خودشان هستند. کسب نتیجه قابل پیش بینی نیست اما قول می‌دهیم بچه ها با تمام توان حضور پیدا می کنند.
ور در پایان گفت: بچه ها از جان و دل مایه گذاشتند و از تمام مردم ایران و خانواده تکواندو می‌خواهم برایمان دعا کنند. قطعا هر نتیجه ای کسب شود حاصل تلاش تمامی اساتید است و می خواهم ما را در این راه حمایت کنند.

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۵:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.