چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی؛سفر مشعل "آب"ابتکار آذربایجانی ها به اتمام رسید

چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی؛سفر مشعل "آب"ابتکار آذربایجانی ها به اتمام رسید
معمولا قبل از رویدادهای چند رشته ای همانند بازیهای المپیک و آسیایی، میزبان بازیها مراسمی ویژه را تحت عنوان حمل مشعل با پوشش تبلیغاتی فراوان و در راستای ایجاد شور و نشاط و ورزشی نمودن فضای کشورش در آستانه میزبانی مسابقات برگزار می کند، بدین ترتیب که یک مشعل با آتش بعنوان یکی از عناصر مقدس روشن و توسط چهره های شاخص ورزشی و فرهنگی و اجتماعی و بعضا سیاسی آن کشور در اطراف کشور میزبان به گردش در می آورد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛اما این بار در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی،میزبان چهارمین دوره دست به ابتکار جالبی زده به جای استفاده از عنصر آتش به سراغ دیگر عنصر مقدس و حیاتی یعنی آب رفته است.
این بار حمل مشعل بازیها در کشور میزبان با تمام ادوار گذشته بازیها متفاوت است و به جای آتش، آب در سرتاسر این سرزمین به گردش در آمده ومی آید.
آب در تمام ادیان بخصوص دین اسلام مهم و نماد خلوص، شفافیت و پاکی است. شهر باکو نیز بعنوان شهری در حاشیه سواحل دریای خزر به خوبی بر برکت و تاثیر و اهمیت این عنصر در زندگی شهروندان و حتی کشورش واقف است و خود این موضوع باعث شده تا دست به این ابتکار جالب بزند.
سفر مشعل آب در آذربایجان از 16 فروردین سالجاری، 5 اپریل 2017 از منطقه ساحلی موزه کرونیکل باکو آغاز و با حضور الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان استارت خورد تا آب دریای خزر توسط وی به یک کودک بنمایندگی از نسل آینده این کشور تحویل تا درسراسر جمهوری آذربایجان به گردش در آید.
این سفر در 15 شهرستان و در مسیری بیش از 3000 کیلومتر انجام شد و در هر ناحیه نیز یک مراسم و جشنواره آب برگزار گردید.
این سفر پس از 37 روز و با رسیدن میزان آبی که از خزر و رودها و دریاچه های مختلف جمع آوری شده به ورزشگاه المپیک باکو به اتمام خواهد رسید . بدین ترتیب که در مراسم افتتاحیه بازیها نیز ویژه برنامه ای خاص برای آن تدارک دیده شده است.
امروز این سفر در شهرستان سونقایت باکو برگزار می گردد تا آماده ارسال به ورزشگاه و مقصد اصلی گردد.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.