چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی؛پورشیب:حریفانم در کشورهای اسلامی عناوین جهانی دارند

چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی؛پورشیب:حریفانم در کشورهای اسلامی عناوین جهانی دارند
ذبیح اله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته 4 سال پیش تنها طلایی کاراته مردان در بازیهای کشورهای اسلامی بود. او حالا باردیگر این میدان را تجربه می کند؛ با این تفاوت که به قول خودش با تجربه تر، با انگیزه تر و پخته تر شده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، ذبیح اله پورشیب نماینده وزن منهای 84 کیلوگرم کشورمان در چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی می گوید:اگر چه بیش از یک دهه حضور در مسابقات قاره ای و جهانی را در تیم های ملی جوانان، امیدها و بزرگسالان تجربه می کنم، اما با همان انگیزه ای به روی تاتامی می روم که در اولین سالهای حضورش در تیم ملی مبارزه می کردم.
کاپیتان در ادامه اضافه می کند:من هیچوقت از تمرین و مبارزه کردن خسته نمی شوم. در هر مسابقه ای شرکت می کنم می خواهم بهترین عملکردم را داشته باشم. برای من عنوان مسابقه مهم نیست، خواه این مسابقات بین المللی باشد یا قاره ای و جهانی؛ مهم عملکردم است.
پورشیب که از جهانی 2005 جوانان جهان در قبرس حضور در تیم ملی را تجربه می کند در خصوص اینکه چگونه انگیزه اش را حفظ می کند، گفت: وقتی در یک مسابقه ای شرکت می کنم، روی سکو می روم و مدال کسب می کنم بعد از آن همه چیز برایم تمام می شود. مدالم را فراموش می کنم و خوشحالی ام فقط برای همان روز است. به رقابتهایم در کومیته تیمی اگر دقت کنید مصداق این حرفم است. در مسابقات قاره ای و جهانی وقتی مبارزاتم در بخش انفرادی تمام می شود( با هر نتیجه ای) با اشتیاق تمام برای موفقیت در کومیته تیمی به روی تاتامی می روم. من در 3 دوره مسابقات جهانی، 2012، 2014 و 2016 در بخش کومیته تیمی 10 بار به روی تاتامی رفته ام که حاصل آن 7 برد، 2 تساوی و یک باخت است.در مسابقات قاره ای نیز بیست و پنج، شش بار در ترکیب کومیته تیمی قرار گرفتم که فقط دو بار آن را شکست خورده بودم و سایر مبازراتم را پیروز شدم. حمل بر خودستایی نباشد، اما این نشان می دهد در هر شرایطی برای مسابقه دادن انگیزه و اشتیاق دارم.حریفان
کاپیتان تیم ملی کاراته در خصوص حریفان اصلی اش در بازهای کشورهای اسلامی گفت:اوگور آکتاش که روز گذشته در مسابقات قهرمانی اروپا به نشان طلا دست یافت، آیخان مامایف نایب قهرمان جهان از آذربایجان، حریف مصری و عربستانی حریفان قدری هستند. امیدوارم بتوانم مدال طلای دوره گذشته ام را جبران کنم. البته در دوره قبل در سنگین وزن روی تاتامی رفتم این بار در یک وزن پایین تر.
ذبیح اله پورشیب با اشاره به اینکه در بازیهای کشورهای اسلامی به سکوهای دوم و سوم فکر نمی کند، گفت: در 3ماه آینده علاوه بر بازیهای کشورهای اسلامی 2 رویداد مهم را در پیش دارم که باید در آن رقابتها بهترین مبارزاتم را ارائه دهم؛ اول قهرمانی آسیا در قزاقستان و بعد ورد گیمز که در هر وزن و بخش با حضور 8 کاراته کا برتر جهان در لهستان برگزار می شود.
وی در پاسخ به این سوال که در کاراته آسیا با کسب نشان طلای دیگر به دنبال رکورد است و یا خیر گفت: این که بتوانم در مسابقات آسیایی تعداد مدالهای طلایم را افزایش دهم، برایم انگیزه بخش است، اما من برای خلق رکورد در مسابقات شرکت نمی کنم. همانطوری که قبلا گفتم در هر مسابقه ای می خواهم بهترین عملکردم را داشته باشم و این چیزی است که مرا راضی می کند.

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۸:۲۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.