چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی؛همایش نقش ورزش در توسعه گفتگوی بین فرهنگی

چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی؛همایش نقش ورزش در توسعه گفتگوی بین فرهنگی
سازمان علمی، فرهنگی، آموزشی ملل متحد (یونیسف) برنامه جامعه ورزشی برای گفتگوی بین فرهنگی و صلح را به عنوان بخشی از انجمن جهانی گفتگوی بین فرهنگی در باکو برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ این نشست دو روزه قبل از شروع چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی برگزار شد و شرکت کنندگانی از سرتاسر جهان در آن شرکت کردند.در این برنامه سخنرانان از نقش تاثیرگذار ورزش در ایجاد صلح و توسعه صلح در جهان سخن گفتند. همچنین سخنرانان درباره استفاده از زبان ورزش برای توسعه گفتگو بین ملتها به جای زبان جنگ و ابزار جنگ و برقراری پیوند دوستی بین ملتها و دولتها دیدگاه های خود را ارائه کردند.

کارولین باکستر ترسیس مدیر این همایش درباره برگزاری این نشست گفت: چند روز آینده باکو میزبان ورزشکاران کشورهای مسلمان است. این ذات و ماهیت ورزش است که می تواند ملتها و دولتها را کنار یکدیگر با صلح و دوستی جمع کند.

وی گفت:بازیهای پیش رو رویداد تحسین برانگیزی است و امیدواریم که دیگر کشورهای جهان با هر نژاد و مذهبی که هستند با الگو برداری از این رقابتها و دور هم جمع کردن ملتها جهان را به سمت صلح و آشتی پیش ببرند.

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۸:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.