رییس انجمن جت اسکی کشور:بازیهای آسیایی جاکارتا سکوی پرتاب این رشته خواهد بود

رییس انجمن جت اسکی کشور:بازیهای آسیایی جاکارتا سکوی پرتاب این رشته خواهد بود
رییس انجمن جت اسکی کشور گفت:حضور در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا بسیار مهم و حیاتی است و اگر جت اسکی در این رقابتها شرکت کند شاهد پیشرفت قابل ملاحظه این رشته مهیج در ایران خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛"داود سلیانچی" در گفت و گو با سایت خبری فدراسیون انجمنهای ورزشی با بیان این مطلب افزود:کنفدراسیون جت اسکی آسیا در اندونزی مستقر است و با توجه به میزبانی جاکارتا در بازیهای آسیایی پیش رو از انجمن ایران دعوت شده تا در این رقابتها شرکت کنیم که در صورت موافقت کمیته ملی المپیک و صد البته حمایت فدراسیون انجمنهای ورزشی که همیشه پشتیبان انجمنها بوده می توانیم در این آوردگاه بزرگ حضوری پر رنگ داشته باشیم.
وی اظهار داشت:بهمین منظور و برای تشکیل یک تیم ملی قدرتمند ، مرحله نخست مسابقات انتخابی تیم ملی را در یک شرایط خاص و زیر ذره بین کمیته فنی برگزار کردیم تا ورزشکاران محک جدی بخورند و قرار است مرحله دوم را هم در بخش اسلالوم در تابستان برگزار کنیم که در نهایت 4 نفر را برای حضور ثابت در تیم ملی انتخاب خواهیم کرد و در نظر داریم برای هدایت تیم ملی جت اسکی از یک مربی خارجی باتجربه در کنار مربیان داخلی استفاده کنیم.
رییس انجمن جت اسکی نقش آموزش و استعدادیابی در توسعه این رشته رابسیار مهم خواند و تصریح کرد:آموزش مهمترین اولویت ما است و به تناوب با حضور در کمیته های استانی به آموزش مربیان،داوران و ورزشکاران جت اسکی پرداخته ایم و آنها را با قوانین روز آشنا می کنیم.
وی ادامه داد:استعدادیابی یکی دیگر از شاخصه هایی است که برای ما اهمیت ویژه دارد.طبق برنامه قرار است تابستان وبعد از تعطیلی مدارس در استانهای ساحلی طرح استعدایابی گسترده را پیاده کنیم و در اینراه باشگاه هایی که امکانات و قابلیت استعدایابی را دارند شناسایی کرده ایم و آنها را فعال خواهیم نمود.
سلیانچی اضافه کرد:خوشبختانه در بخش بانوان هم شاهد پیشرفت روز افزون این رشته هستیم و میزان علاقه مندی خانمها در جت اسکی به حدی است که در اکثر مسابقات تعداد بانوان شرکت کننده با آقایان برابر است و فقط تنها مشکل موجود در این بخش تهیه جت اسکی برای خانمها است که فعلا از طریق باشگا ها تامین می شود.
رییس انجمن جت اسکی از تلاش برای گرفتن کرسی غرب آسیا خبر داد و گفت:با رایزنی هایی که انجام داده ایم قرار است که دفتر کنفدراسیون جت اسکی غرب آسیا را در ایران راه اندازی کنیم که این می تواند در برقراری مناسبات بین المللی برای ما حائز اهمیت باشد.
وی اظهار داشت:جت اسکی یک رشته در حال توسعه در کشور است و در این بین علاوه بر حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به مساعدت سازمانها و ارگانهایی مثل بنادر و کشتیرانی و نیروی انتظامی در برگزاری مسابقات متعدد و فعالیتهای مستمر نیاز داریم تا این ورزش مهیج و پرطرفدار به جایگاه اصلی خود برسد.

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.