کمیته ملی المپیک لیتوانی کتاب المپیک را تالیف کرد

کمیته ملی المپیک لیتوانی کتاب المپیک را تالیف کرد
کمیته ملی المپیک لیتوانی به مناسبت نود و پنجمین سال تاسیس این کمیته کتاب جامع تاریخ ورزش را که در مورد جنبش المپیک و تاریخچه تیم های ملی ورزشی این کشور بود را به کتابخانه ملی لیتوانی تقدیم کرد.

«آلدوس وروبلوسکی» رییس کمیته ملی المپیک لیتوانی درباره این اقدام گفت:کمیته ملی المپیک لیتوانی سال 1922 تاسیس شد و پس از آن به ورزشکاران این کشور اجازه شرکت در رقابتها را داد. 95 سال عمر این کمیته اساس و پایه ای است برای کارهای آینده  موفقیت جنبش المپیک.

 وی گفت:یکی از اهداف اساسی کمیته ملی المپیک لیتوانی ایجاد سیستم ورزشی قدرتمند و متحد و توسعه ورزش برای نسل آینده است و پیشرفت و توسعه لیتوانی است. کتابخانه ملی لیتوانی در «ریگا» پایتخت این کشور واقع شده و در سال 2014 توسعه پیدا کرد و گسترش یافت. معمار این کتابخانه «گونار بیرکرتس» است. در ماه ژانویه کمیته ملی المپیک لیتوانی دو فصل از دایره المعارف المپیک را کامل کرد. این کتاب 12 فصل دارد که درباره 120 سال ورزش جهان اطلاعات ارزشمندی فراهم کرده است. این دایره المعارف حاصل بیش از 50 سال تحقیق گروه تاریخ کمیته ملی المپیک لیتوانی به سرپرستی «گنادیس ماسیروس» است.کمیته المپیک اروپا هزینه های این پروژه را تقبل کرده است

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۳:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.