تمرین دورکاری ژاپنی ها برای جلوگیری از ترافیک در ایام برگزاری بازیهای المپیک

تمرین دورکاری ژاپنی ها برای جلوگیری از ترافیک در ایام برگزاری بازیهای المپیک
دولت ژاپن تصمیم دارد نیروی کار این کشور را روز 24 جولای مصادف با افتتاحیه بازیهای المپیک 2020 توکیو که سه سال دیگر در این کشور برگزار خواهد شد، تشویق کرده تا در خانه بمانند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛هدف دولت ژاپن از ارائه این طرح بررسی تاثیر ماندن نیروهای کار در منزل بر ازدحام و ترافیک شهری در توکیو است. مقامات ژاپنی اعلام کرده اند که شرکت ها و دفاتر دولتی در روز 24 جولای به کارمندان خود اجازه خواهند داد که حداقل تا ساعت 10/30صبح در منزل بوده و از راه دور وظایف خود را انجام دهند. طرحی که به آن «دورکاری» می گویند.

به گزارش خبرگزاری «کیودو» وزارت امور داخلی و ارتباطات ژاپن این امیدواری را دارد که بیش از 1000 شرکت در این طرح شرکت کرده و همچینین این برنامه باعث تغییر سبک زندگی کاری مردم ژاپن شود. این وزارتخانه امیدوار است که با گسترش تدریجی این کمیپن تا سال 2020، «ارتباطات از راه دور» تا زمان بازیهای المپیک عملی شده و به کاهش ترافیک در خیابان ها و بزرگراه های این شهر منجر شود.

ژاپنی ها این طرح را از لندن 2012 الهام گرفته اند. مقامات لندن مدعی شده اند که 80 درصد از برنامه های تجاری این شهر هنگام برگزاری المپیک 2012 بدین شکل انجام شده است. تخمین زده شده است که یک و نیم میلیون نفر از مردم لندن هنگام برگزاری بازیهای المپیکی که میزبان آن بودند این اجازه را داشته اند که از راه دور کار کنند.

۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.