پروژه جدید تکواندو برای بی خانمانهای روآندا

پروژه جدید تکواندو برای بی خانمانهای روآندا
سازمان جهانی بشردوستانه تکواندو یک پروژه جدید خیریه را در کمپ «کیزیبا» در ناحیه «کارونگی» غرب روآندا افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛نمایندگانی از سازمان جهانی بشردوستانه تکواندو و فدراسیون تکواندو روآندا برای افتتاح این پروژه به این منطقه سفر کردند. قرار است در این کمپ بیش از 400 نفر از آوارگان آموزش های لازم اولیه تکواندو را زیر نظر مربیان متخصص و دوره دیده تکواندو فرا بگیرند.

سازمان جهانی بشردوستانه تکواندو پس از افتتاح این پروژه در بیانیه اعلام کرد:این طرح آموزشی و تحصیلی سازمان همتراز با برنامه های اهداف توسعه پایدار سازمان ملل است. با ورزش می توان تاثیر قدرتمندی بر تحقق توسعه و صلح گذاشت و گسترش ثبات و احترام متقابل را ترویج کرد. تکواندو این ظرفیت را دارد تا در قدرتمند سازی زنان و جوانان مشارکت کرده و افراد و جوامع آسیب پذیر را با سلامت و آموزش بار دیگر به جامعه باز گرداند.

در ادامه این بیانیه آمده است:هدف اصلی این پروژه شناساندن ارزش های تکواندو و آرمان های جنبش المپیزم است تا افراد آسیب پذیر در سایه ورزش از سرخوردگی های فردی و اجتماعی فاصله بگیرند.

طرح تاسیس سازمان بشر دوستانه تکواندو سال 2015 در سخنرانی رییس فدراسیون جهانی تکواندو«جونگ وون چوئی» در سازمان ملل مطرح شد. قرار است مشابه این پروژه در اردن، ترکیه و نپال نیز انجام شود.

۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ۱۴:۱۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.