با حضور رئیس کمیته ملی المپیک؛مراسم اختتامیه دوره المپیک سولیداریتی اسکی در هتل شمشک برگزار شد

با حضور رئیس کمیته ملی المپیک؛مراسم اختتامیه دوره المپیک سولیداریتی اسکی در هتل شمشک برگزار شد
مراسم اختتامیه کلاس المپیک سولیداریتی ویژه اسکی با حضور کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و مسئولین فدراسیون اسکی ظهر امروز در هتل شمشک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای این مراسم مرتضی ساوه شمشکی رئیس هیات اسکی استان تهران و رئیس کمیته آموزش فدراسیون ضمن خیر مقدم و تقدیر و تشکر از برپایی دوره المپیک سولیداریتی اسکی و حضور رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم عنوان داشت:جا دارد در ابتدای امر از تلاشهای مسئولین کمیته ملی المپیک در برگزاری این دوره و و آقای هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و خانم کریمی مسئول سولیداریتی کمیته در برگزاری دوره فوق که با حضور دی دیر پلاسی مربی بین المللی نام آشنایی سوئیسی انجام گرفت تقدیر و تشکر کنم.
 در ادامه صادق کلهر نماینده مربیان نیز ضمن قدردانی از برگزاری  این دوره ابراز داشت:بعنوان سرمربی تیم ملی جانبازان معلولین و به نمایندگی از جامعه اسکی و همچنین جانبازان و معلولین تشکر ویژه ای می کنم از شخص آقای هاشمی و مجموعه کمیته ملی المپیک که حمایت همه جانبه ای ازما داشته و این دوره خوب و مفید را برایمان در نظر گرفتند و امیدوارم کلاسها ادامه دار باشد تا بتوانیم از علم روز دنیا استفاده کرده و آنرا به نسل جوان انتقال دهیم.
دی دیر پلاسی مدرس دوره المپیک سولیداریتی نیز در مراسم گفت: خوشبختانه شروع خوبی داشتیم در این دوره  به خوبی شاهد برگزاری و استفاده مربیان از مطالب ارائه شده بودم و  مطمئنم با اعتماد به نفس و تلاشی که در آنها دیدم به جایگاه های بالاتری دست پیدا کنند.
سپس سید عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی ضمن خیر مقدم به رییس کمیته ملی المپیک, خاطر نشان کرد: از ریاست کمیته ملی المپیک برای برگزاری این دوره نهایت تشکر را داریم. با توجه به فشردگی برنامه ها در این فصل ،شاهد نهایت همکاری و کمک از سوی کمیته ملی المپیک بودیم.
او افزود: از زحمات آقای دی دیر پلاسی برای تدریس دوره المپیک سولیداریتی تشکر میکنم. ایشان به خوبی در این دوره مطالب مفیدی را به مربیان انتقال دادند. از مربیان تیم ملی نیز برای حضور در این دوره تشکر میکنم و مطمئنم این دوره برای اسکی ایران تاثیرگذار خواهد بود.
افتخاری خاطر نشان کرد: توقعی که از مربیان می‌رود همراهی فدراسیون در طول فصل اسکی است. باید این تجربه و دانش را به دیگر اسکی بازان منتقل کنیم. این را نیز فراموش نکنید که باید رویکرد مربیان پس از این دوره به نوعی دیگر باشد.
در خاتمه رییس کمیته ملی المپیک ضمن تقدیر و تشکر از واحد آموزش کمیته و همکارانش که در برپایی این دوره تلاش کردند اظهار داشت: برپایی این دوره ها به جز حمایت کمیته، عزم و اراده فدراسیون و نیز مجموعه هماهنگی ارگانهای مختلف از جمله IOC، فدراسیون جهانی اسکی، کمیته و فدراسیون ایران را می طلبید که خوشبختانه هماهنگی ها به خوبی صورت گرفت تا شاهد این دوره مفید باشیم و امیدوارم نتایج خوبی در بر داشته باشد و شما نیز بتوانید تجربیات ارزشمند این مربی خوب و طراز اول دنیا را به استعدادهای نسل آینده اسکی کشور منتقل کنید.
وی ادامه داد:مدرس سوئیسی هم در حین دوره به افزایش زیرساختها و استعدادیابی اشاره کردند و در صحبتهایشان دیدیم که  گفت اطمینان دارم استعدادهای خوبی دارید که باید شناسایی و تحت پوشش قرار گیرند و اشاره داشت به وزنه برداری،کشتی و تکواندو و خیلی از رشته های دیگر کشورمان که این مقدار استعداد ناب دارید قطعا در اسکی نیز می توانید موفق شوید.
رییس کمیته ملی المپیک طی پیشنهادی به مربی و مدرس سوئیسی اظهار داشت:ما آمادگی آنرا داریم تا با طرح شما ٣٠٠ اسکی باز نوجوان و نونهال را شناسایی و با هماهنگی کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون جهانی و ایران تحت پوشش قرار دهیم تا با طرحی که شما ارائه می دهید آینده این رشته را محول کنیم.

وی ادامه داد:در واقع کمیته ملی المپیک این آمادگی را دارد در حد توان خود برای رشد و ارتقای اسکی کشور در صورت داشتن طرح های کارشناسی شده و اجرایی،با بهره مندی از اساتید مجرب بین المللی، ضمن رایزنی با کمیته بین المللی المپیک،شورای المپیک آسیا و فدراسیون جهانی  نهایت همکاری لازم را داشته باشد چرا که معتقدیم همانطور که  اشاره داشتید اسکی ایران پتانسیل بالایی برای رشد و ارتقا دارد.

در خاتمه دی دیر پلاسی با استقبال از طرح رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان گفت: این طرح بسیار خوبی است. حتی در کشورهای اروپایی طرحی وجود دارد که بهترین مربی با جوان ترین اسکی باز تمرین میکند اما بسیاری این امر را نادیده می‌گیرند و دوست دارند سرمربی تیم ملی شوند.
او افزود: دوست دارم فرزندانم طوری بزرگ شوند که بهترین ورزشکار شوند و علاقه مند هستم بر روی بچه های 8 تا 16 سال کار کنم. اگر ایران بتواند این کار را انجام دهد اولین کشوری خواهد شد که این اتفاق در آن به صورت سازمان یافته رخ می‌دهد. متاسفانه در جهان بیشترین هزینه بر روی تیم ملی بزرگسالان می‌شود و اگر پیشنهاد آقای هاشمی عملی شود شاهد یک اتفاق بزرگ خواهیم بود.
در پایان این مراسم به اعضای شرکت کننده گواهینامه بین المللی با امضای توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک، دبیر کل کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون اسکی رسیده بود اهدا گردید.

۲۹ فروردین ۱۳۹۶ ۱۳:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.