مربی اکراینی در تمرینات تیم ملی عنوان کرد: جودو ایران از پتانسیل بالایی برخوردار است

مربی اکراینی در تمرینات تیم ملی عنوان کرد: جودو ایران از پتانسیل بالایی برخوردار است
کارن بالایان عضو اسبق تیم ملی جودو اکراین که مدتی نیز سرمربیگری تیم ملی این کشور را برعهده داشته برای انجام پاره ای مذاکرات با مسئولین فدراسیون روز شنبه به ایران آمده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون جودو؛بالایان بعد از ورود به تهران گفت: حدود 7سال عضو تیم ملی جودو اکراین بودم، برنز جوانان جهان و مدالهای بین المللی زیادی را در کارنامه دوران قهرمانی دارم، پس از مصدومیت در المپیک سیدنی از سال 2001 به مربیگری روی آوردم، حدود 2سال سرمربیگری تیم ملی اکراین را برعهده داشتم و در دورانی نیز مسئولیت تیمهای ملی اکراین در تمامی رده های سنی به من واگذار شد.
در حال حاضر نیز به آموزش فنون جودو در مراکز آموزشی مشغولم و در این مدت شاگردان زیادی را به تیمهای ملی معرفی کرده ام، یکی از هنرجویانم در پار المپیک لندن نیز حضور داشت که موفق به کسب نشان نقره شد.
وی در ادامه و در خصوص وضعیت جودو ایران گفت: جودو ایران نسبت به سالهای گذشته دچار افت شده است که البته با توجه به پتانسیل بالای ورزشکاران و توان فنی آنها بازگشت به روزهای اوج دور از دسترس نخواهد بود و در زمان نه چندان طولانی می توان این نقصان را جبران کرد.
البته جا دارد به این نکته هم اشاره کنم که نباید انتظار داشت که در بازه زمانی کوتاه در محافل بین المللی به نتایج مطلوب رسید، چرا که در دنیا رقابت تنگاتنگی بین کشورهای صاحب نام جودو وجود دارد و برای رسیدن به ایده آل های جهانی به برنامه ریزی اصولی و مدون نیاز است.
این مربی اکراینی در خاتمه با اشاره به روند رو به رشد جودو در سطح جهان و افزایش مسابقات سطح بالای بین‌المللی افزود: با حضور مستمر در تورنمنت های رسمی به منظور آشنایی با فنون و تکنیک های روز، کسب تجربه و شناخت قدرتهای برتر جودو و صد البته تمرینات مداوم و با برنامه در فاصله زمانی بین مسابقات بر روی نقاط ضعف و قدرت و تکنیکها و بالابردن سطح فنی ورزشکاران می توان به نتیجه مطلوب رسید.
مسئله ای که هم اکنون نیز در جودو ایران شاهد آن هستیم با نگاهی به رنکینگ جهانی جودو از ابتدای سال جدید میلادی و مقایسه آن با سال گذشته با توجه به حضور جودوکاران ایران در چندین تورنمنت رسمی روند رو به رشد ورزشکاران ایران کاملا واضح است و مطمئنا با برنامه ای مدون این روند رو به رشد تداوم خواهد داشت.

۲۹ فروردین ۱۳۹۶ ۱۰:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.