شهردار سابق ریودوژانیرو تحت بازجویی قرار گرفت

شهردار سابق ریودوژانیرو تحت بازجویی قرار گرفت
ادوارد پائس شهردار سابق ریودوژانیرو بار دیگر در یک پرونده رسوایی فساد مالی درگیر شده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛وی متهم به دریافت رشوه از مسوولان شرکت ساختمان سازی «اودربرکت» شد که مسوولیت برخی از ساخت و سازهای این شهر را برای بازیهای المپیک و پارالمپیک 2016 به عهده داشته است.

به گزارش روزنامه «ااستادو سائوپوئولو» این شرکت که فعالیت اصلی عمده ساختمان های بازیهای ریو 2016 را عهده دار بود. این شرکت نیز متهم است که مبلغ 16 میلیون رئال برزیل به شهردار سابق ریو پرداخت کرده است که وی بخشی از این مبلغ را در خارج از مرزهای برزیل و بانک های خارجی سرمایه گذاری کرده است.

همچنین شرکت اودربرکت نیز یکی از 5 شرکت ساختمان و سازی در برزیل است که تحت بازجویی قرار دارد. دادگاه عالی برزیل تحقیق در مورد پرونده های فساد مالی 9 وزیراین کشور و برخی از سیاستمداران برزیل را در رابطه با مسائل مالی بازیهای المپیک و پارالمپیک 2016 آغاز کرده است. این در حالی است که شهردار سابق ریو هرگونه اتهام دریافت رشوه و سرمایه گذاری خارج از مرزهای برزیل را انکار کرده و آنها را «دروغ» و «ادعاهای پوچ» خطاب کرده است. پس از پایان بازیهای المپیک و پارالمپیک ریو، مساله دریافت رشوه و فساد مالی در بین سیاستمداران و دست اندرکاران برگزاری این رقابتها مطرح بوده است.

۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ۱۰:۲۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.