باکویی ها سمبل بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی را رنگ آمیزی می کنند

باکویی ها سمبل بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی را رنگ آمیزی می کنند
مردم باکو در اقدامی فرهنگی نماد چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی را رنگ می کنند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛«اینجه» و «جسور» دو اسب قره باغی هستند که به عنوان نماد این بازیها انتخاب شده اند. مراسم رنگ آمیزی این دو نماد در نزدیکی برج مخروطی «مایدن» باکو برگزار خواهد شد و مسوولان کمیته برگزاری این رقابتها اعلام کرده اند که شرکت برای همگان آزاد و رایگان است.

همچینین یک بخش مسابقه به صورت دیجیتالی نیز در نظر گرفته شده که شرکت کنندگان می توانند سمبل های پنهان شده در مسیر را از طریق اپلیکیشنی که روی موبایل هایشان نصب می کنند آنها را پیدا کرده و رنگ آمیزی کنند. هدف از برگزاری این رقابت، درگیر کردن مردم و توریست ها در این رقابت و آگاه کردن آنها از بازیها و شناخت بیشتر باکوست.

اینجه اسب ماده نماد محبت، زیبایی و جذابیت و جسور نیز نماد ماهر، شجاعت و هدفداری است. این دو اسب نماد روح آزاد، بی باکی و اعتماد به نفس و جاه طلبی هستند.

همچنین برای این مسابقه نقاشی 800 تا 1000 دانشجو از دانشگاه دولتی هنر آذربایجان انتخاب شده اند که از بین آنها 6 زن هنرمند برگزیده شده و یک نفر به دانشگاه راه می یابد. باکو میزبان چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی ماه آینده میزبان کشورهای مسلمان خواهد بود.

۲۳ فروردین ۱۳۹۶ ۱۲:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.