رییس جمهور ترکمنستان: فصل جدیدی در تاریخ ورزش جهان گشوده می شود

رییس جمهور ترکمنستان: فصل جدیدی در تاریخ ورزش جهان گشوده می شود

رییس جمهور ترکمنستان گفت:برگزاری پنجمین دوره بازیهای آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی فصل جدیدی در تاریخ ورزش جهان باز خواهد کرد.

در حاشیه کنگره بین المللی ورزش در مرکز آزاد اقتصادی «آوازه» که قطب گردشگری ترکمنستان است و در حاشیه سواحل شرقی دریای خزر «قربان قلی بردی محمدف» گفت: از شورای المپیک آسیا تشکر می کنیم که شانس میزبانی این رقابتها را به ما داد.

رییس جمهور ترکمنستان با تاکید بر اهمیت برگزاری این مسابقات گفت: «برای اولین بار است که این رویداد در آسیای مرکزی برگزار می شود و ما می دانیم که تا چه اندازه برای ورزش این قاره اهمیت دارد.

وی این مسابقات را ابرازی برای توسعه دیپلماسی دانست و گفت: میزبانی این بازیها ابرازی برای گسترش و ارتقا دیپلماسی بین المللی ترکمنستان است و افزایش سبک زندگی سالم را در پی خواهد داشت. ورزش و جنبش المپیک نقش مهمی در توسعه دوستی ها بین ملتها و دولتها ایفا می کند و به همکاری های متقابل بین مردم جهان منجر می شود.

پنجمین دوره بازیهای آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی در عشق آباد پایتخت ترکمنستان از 17 سپتامبر آغاز می شود. این رقابتها در مجموعه تازه تاسیس المپیک عشق آباد به مدت 10 روز خواهد بود.

۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ۱۲:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.