شطرنج قهرمانی نوجوانان آسیا/ قهرمانی زودهنگام آرتین اشرف و آرش طاهباز

شطرنج قهرمانی نوجوانان آسیا/ قهرمانی زودهنگام آرتین اشرف و آرش طاهباز
در فاصله یک دور مانده به پایان رقابت ها آرتین اشرف در رده سنی زیر 10 سال و آرش طاهباز در رده سنی زیر 18 سال به عنوان قهرمانی مسابقات دست یافتند.

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شطرنج، نمایندگان ایران در دور هشتم (ماقبل پایانی) رقابت های قهرمانی شطرنج نوجوانان آسیا در بخش استاندارد به میزبانی ازبکستان به 9 پیروزی، 7 تساوی و 5 شکست دست یافتند.

رقابت های قهرمانی رده های سنی آسیا از 11 فروردین ماه با حضور بیش از 400 بازیکن قاره کهن در شهر تاشکند ازبکستان آغاز شد و 21شطرنج باز نوجوانان دختر و پسر ایران در رده های سنی زیر 8 تا زیر 18سال نیز در این رقابت ها حضور دارند.
این رقابت ها در سه بخش سریع، استاندارد و برق آسا برگزار می شود.
در دور هشتم مرحله استاندارد این رقابت ها حسین محمدی، سارا داوری ، مطهره اسدی ، مبینا علی نسب ، تارا اصغر پور،  زهرا حیدری، ریحانه حاجت نیا، ستایش کریمی، محمدمتین شمس برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند.
آرتین اشرف، مهدی غلامی، طناز ازلی، آرش طاهباز، آریا امیدی، سوشیانت نجات پور و آرش داغلی مقابل رقبای خود مساوی کردند
مهسا علوی، پارسا نامداری، امیرعلی مقصودلو، آناهیتا زاهدی فر و حسین گنجعلی مغلوب حریفان خود شدند.
رقابت های قهرمانی شطرنج رده های سنی آسیا در بخش استاندارد در 9 دور برگزار و دور پایانی عصر امروز -  19فروردین - در تاشکند پیگیری می شود.

ماحصل تلاش نمایندگان ایران پیشتر در دور هفتم 8 پیروزی ، 6 تساوی و 7 شکست بوده است. دردور ششم 14 پیروزی، 5 تساوی و 2 شکست و در دور پنجم 9 پیروزی، 5 تساوی و 7 شکست و دور چهارم 7 پیروزی، 6 تساوی و هشت شکست بوده است.شطرنج بازان نوجوان ایران دور سوم را با کسب 12پیروزی، 2تساوی و 7شکست پایان دادند. در دور دوم به 14پیروزی، دو تساوی و پنج شکست و در دورنخست به 16 پیروزی، دو تساوی و سه شکست رسیدند.
شطرنج بازان نوجوانان پیشتر در بخش سریع و پس از هفت دور بازی صاحب دو مدال طلا و دو گردن آویز برنز شدند.
آرتین اشرف در رده سنی زیر 8 سال با 6.5 امتیاز قهرمان این بخش از رقابت های شطرنج قهرمانی آسیا شد و در بخش دختران مطهره اسدی در رده سنی زیر 14 سال با کسب 5.5 امتیاز به قهرمانی رسید.
آناهیتا زاهدی فر با همین امتیاز و به علت پوئن شکنی کمتر به مدال برنز بسنده کرد و طناز ازلی در رده سنی زیر 16 سال دختران با کسب 5.5 امتیاز برنزی شد.
امیرعلی مقصودلو هم در بخش سریع در رده سنی زیر 12 سال و مبینا علی نسب در رده سنی زیر 18 سال در یک قدمی مدال به مقام چهارمی اکتفا کردند.
در این رقابت ها 11شطرنج باز پسر و 10بازیکن دختر از ایران حضور دارند.
مهسا علوی و سارا داوری در رده سنی زیر 8 سال، ستایش کریمی و ریحانه حاجت نیا در رده سنی زیر10سال، زهرا حیدری در رده سنی زیر12سال، آناهیتا زاهدی فر و مطهره اسدی در رده سنی زیر 14سال، طناز ازلی در رده سنی زیر 16سال، مبینا علی نسب و تارا اصغرپور در رده سنی زیر 18 سال ترکیب بخش دختران را تشکیل می دهد.
در بخش پسران، محمد متین شمس در رده سنی زیر 8 سال، آرتین اشرف، سوشیانت نجات پور و حسین محمدی اکبر آبادی در رده سنی زیر 10سال، امیر علی مقصود لو و پارسا نامداری قرقانی در رده سنی زیر 12سال، آرش داغلی در رده سنی زیر 14سال، مهدی غلامی و حسین گنجعلی در رده سنی زیر 16سال، آریا امیدی و آرش طاهباز در رده سنی زیر 18 سال حضور دارند.

۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ۰۸:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.