با حضور مسئولین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان؛افتتاح رسمی دوره مربیگری المپیک سولیداریتی اسکی

با حضور مسئولین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان؛افتتاح رسمی دوره مربیگری المپیک سولیداریتی اسکی
دوره مربیگری المپیک سولیداریتی اسکی به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون اسکی، مراسم افتتاحیه رسمی دوره مربیگری المپیک سولیداریتی در رشته اسکی با حضور مسئولین کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون اسکی عصر روز گذشته (شنبه) در هتل پیست اسکی دیزین برگزار شد.
در ابتدای این مراسم مرتضی ساوه شمشکی مدیر دوره مربیگری المپیک سولیداریتی اسکی ضمن خیر مقدم به حاضرین مختصری در مورد این دوره توضیحاتی را ارائه کرد و از تلاش‌های کمیته ملی المپیک و فدراسیون اسکی در برپایی این دوره قدردانی به عمل آورد.
وی همچنین با ذکر سوابق "دیدیر پلاسچی" مدرس دوره مربیگری المپیک سولیداریتی در رشته اسکی برگزاری این دوره را سبب ارتقای دانش مربیان اسکی ایران دانست و از برگزاری دوره‌هایی از این قبیل در آینده استقبال کرد.پلاسچی علاوه بر قهرمانی این رشته  و مربیگری آن دارای تحصیلات آکادمی می باشد و اکنون در دانشگاه نیزاین رشته راتدریس می کند .
در ادامه دکتر افشین مولایی مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های مربیگری خاطر نشان کرد: وزارت ورزش و جوانان از برگزاری دوره های ارتقای دانش مربیان حمایت می‌کند و این دوره ها را لازمه ورزش ایران می‌داند.
او افزود: دوره های علمی و آموزشی نیاز جدی ورزش ایران است و خوشحالم که در رشته اسکی شاهد حضور یکی از مدرسین خوب جهانی در ایران هستیم و قطعا برگزاری دوره مربیگری المپیک سولیداریتی کمک شایانی به ارتقای دانش مربیان اسکی ایران خواهد کرد.
همچنین سید عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در برپایی دوره‌های ارتقای دانش مربیگری، اظهار کرد: فدراسیون اسکی همواره از برگزاری این دوره‌ها استقبال می‌کند و تلاش می‌کنیم تا چنین برنامه‌هایی به صورت مستمر ادامه داشته باشد.
وی اضافه کرد: تزریق دانش روز جهان به اسکی ایران یک ضرورت است و برگزاری دوره مربیگری المپیک سولیداریتی با حضور یک مدرس برجسته سبب می‌شود تا مربیان اسکی ایران از به روزترین دانش اسکی جهان برخوردار شوند.  
رئیس فدراسیون اسکی به برنامه‌های مستمر فدراسیون در دانش‌افزایی مربیان اشاره کرد و گفت: از ابتدای حضور در فدراسیون اسکی بر اهمیت دانش افزایی در اسکی و حرکت همگام با علم روز جهان در اسکی تاکید کرد و در بخش‌های مختلفی نیز  اقدامات خوبی صورت گرفت و دوره مربیگری المپیک سولیداریتی نیز می‌تواند گام ارزشمند برای اسکی ایران باشد و باید از زحمات کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در برپایی این دوره تشکر و قدردانی کنم.
ناهید کریمی مدیر "مرکز آموزش و همبستگی المپیک" کمیته ملی المپیک ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: دوره مربیگری المپیک سولیداریتی در رشته اسکی از اهمیت زیادی برخوردار است و این دوره با درخواست فدراسیون در تقویم کمیته ملی المپیک گنجانده شد.
او افزود: به واسط برگزاری چنین دوره‌هایی می‌توانیم شاهد دانش افزایی مربیان اسکی باشیم و امیدواریم این دوره بتواند کمک خوبی به مربیان اسکی ایران باشد.
کریمی در پایان ضمن توضیح در خصوص ابعاد مختلف فعالیت سولیداریتی خاطر نشان کرد:المپیک سولیداریتی با توجه به نقش مهمی که در افزایش دانش افزایی ورزشکاران،مربیان،مدیران و دست اندرکاران ورزش دارد اهمیت بسزایی برای کمیته های المپیک هر کشور دارد و در همین راستا کمیته ملی المپیک همواره تلاش کرده تا با برپایی چنین دوره‌هایی سبب دانش افزایی در ورزش شود و حرکت در مدار علمی را در ورزش و با متدهای روز جهان را حائز اهمیت می‌داند.
دیدیر پلاسچی مدرس دوره مربیگری اسکی المپیک سولیداریتی نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، اظهار کرد: امیدوارم در طول برگزاری این دوره بتوانم تجربیات و اطلاعات خوبی را به مربیان اسکی ایران منتقل کنم و تمامی تلاش خودم را برای این منظور به کار خواهم بست.
او افزود: با توجه به شناختی که از اسکی ایران دارم مطمئنم این رشته ورزش پتانسیل زیادی برای پیشرفت در ایران دارد و من نیز هر آنچه که در اختیار دارم به مربیان ایرانی منتقل خواهم کرد.
در این مراسم بهرام ساوه شمشکی دبیر و دکتر پیام محبی مشاور اجرایی فدراسیون اسکی نیز حضور داشتند.

۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ۰۸:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.