نماد بازیهای آسیایی داخل سالن دوباره طراحی شد

نماد بازیهای آسیایی داخل سالن دوباره طراحی شد
در حالی که 164روز به شروع پنجمین دوره بازیهای آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی زمان باقی است، کمیته برگزار کننده این بازیها نماد این رقابتها را تغییر داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این تغییر در پی درخواست رییس جمهور ترکمنستان «قربانعلی بردی محمدف» رخ داده است. وی از برگزار کننده این دوره از رقابتها درخواست کرده بود که در طراحی این نماد از عناصر و شاخصه های فرهنگی ترکمنستان بیشتر استفاده کنند. دست اندرکاران برگزاری مسابقات آسیایی داخل سالن عشق آباد نیز به احترام حرف وی این نماد را تغییر دادند.

در طراحی جدید این نماد که نوعی سگ «آلابایی» ترکمن است و «وپالی» نام دارد، لباس وی، لباس سنتی ترکمنستان است که کلاهی سفید خز داری نیز به سر گذاشته و پرچم ترکمنستان و پرچم شورای المپیک آسیا را نیز در دستانش دارد و آنها را تکان می دهد. طراحی جدید این نماد را موسسه هنرهای ملی ترکمنستان به عهده داشته است.

این سگ در فرهنگ ترکمنستان نماد «دوست وفادار» است و به چوپانان ترکمن در نگهداری از گله ها و چهارپایانشان کمک می کند. همچنین کمیته برگزار کننده این بازیها فیلم کوتاهی نیز تهیه کرده اند که وپالی مشوق مرد جوانی برای رسیدن به آرزوهایش است.

پنجمین دوره بازیهای آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی  از 17 تا 27 سپتامبر در عشق آباد ترکمنستان برگزار می شود.

۱۶ فروردین ۱۳۹۶ ۱۷:۰۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.