کاکاحاجی: برای پیشرفت کشتی فرنگی باید رده نونهالان را احیا کرد

عبدالکریم کاکاحاجی با بیان اینکه برای پیشرفت کشتی فرنگی فدراسیون باید رده‌ی نونهالان را احیاء کند گفت: اگر این اتفاق بیافتد مطمئن باشید سطح مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی کشور بسیار بالاتر از سطح مسابقاتی خواهد بود که چندی پیش در قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ سرمربی تیم‌های کشتی فرنگی نوجوانان و جوانان استان خوزستان در این رابطه اظهار کرد: معمولا در رده‌ی نوجوانان به دلیل اینکه فرنگی‌کاران تازه از این سن وارد ورزش کشتی می‌شوند ما مشکلات زیادی را داریم. در گذشته با راه‌اندازی رده‌ی نونهالان بسیار از مشکلات ما در رده‌ی نوجوانان برطرف شد به گونه‌ای که کشتی‌گیران بسیار خوبی نیز از این رده‌ی سنی پایین وارد کشتی فرنگی شدند و تا رده بزرگسالان نیز بالا آمدند. در چند سالی که ما در این رده‌ی سنی دیگر فعالیتی نداریم مجددا مشاهده می‌شود که مربیان در رده‌ی سنی نوجوانان با مشکلات مختلفی روبرو می‌شوند.
وی افزود: امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست که در رده‌ی نونهالان نمی‌توان مسابقات قهرمانی کشوری با آ» تعداد مسابقات زیاد را برگزار کرد. به هرحال آن فشار مسابقات قهرمانی کشوری می‌تواند نونهالان فرنگی‌کار را از مسابقات و کلا کشتی‌ فرنگی دل زده کند. فکر می‌کنم برای جبران این خلاء ما می‌توانیم با برگزاری یک جشنواره در این رده‌ی سنی هم در آنجا ایجاد انگیزه کنیم و هم اینکه به فرنگی‌کاران این رده‌ی سنی فشار وارد نکنیم.
کریم کاکاحاجی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در استان خوزستان و در اواخر امسال قصد داریم با همکاری فدراسیون این جشنواره را با حضور 10 تیم برتر کشتی فرنگی کشور برگزار کنیم ولی به شخصه معتقدم که متولی اینگونه مسابقات در رده‌ی کشوری باید خود فدراسیون باشد نه یکی از هیأت‌های استانی. این جشنواره اگر به صورت منطقه‌ای برگزار شود فواید بسیاری را برای کشتی فرنگی کشور خواهد داشت.
وی در پایان افزود: هیأت‌های کشتی استان‌های مختلف کشور باید به فکر جذب اعتبارات بیشتر باشند ضمن آنکه فدراسیون کشتی از طریق سازمان تربیت بدنی باید سعی کند تا هیأت‌ها از نظر مالی بیشتر تأمین شوند. اگر 10 هیأت کشتی استان که در کشتی فرنگی کارنامه‌ی خوبی داشته‌اند از نظر مالی شرایط نسبتا خوبی را پیدا کنند مطمئن باشید کشتی فرنگی ما در جهان می‌تواند حرف اول را بزند.
 

۱۶ آذر ۱۳۸۸ ۱۰:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.