کره شمالی در رقابتهای پیونگ چانگ شرکت می کند

کره شمالی در رقابتهای پیونگ چانگ شرکت می کند
مقامات کره شمالی اعلام کردند که در رقابتهای المپیک زمستانی پیونگ چانگ که سال آینده در کره جنوبی برگزار می شود شرکت خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛فرماندار استان گانگ وون کره جنوبی مدعی شد که مسوولان ورزش کره شمالی در بازیهای سال آینده این کشور شرکت خواهند کرد.

چوآی مون سون به خبرگزاری یون هاپ گفت:زمانی که من از آنها پرسیدم که سال آینده در بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ شرکت می کنند؛ یکی از مقامات ورزشی آنها گفت: «ما اینجا خواهیم بود. یکی از دست اندرکاران وزارت ورزش کره شمالی به فرماندار گانگ وون گفته است که آنها تلاش می کنند تا جایی که ممکن است ورزشکارانشان را به این رویداد اعزام کنند.

لی هی بئوم رییس کمیته بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ 2018 ماه فوریه اعلام کرده بود که کره شمالی این حق را دارد تا در المپیک زمستانی سال آینده شرکت کند و در قبال این بازیها مسوول است و مسوولیت دارد. بئوم همچنین معتقد است که حضور کره شمالی در رقابتهای سال آینده می تواند به ایجاد صلح و ترویج آن بین دو کره کمک کند. کره شمالی بازیهای المپیک سئول را که سال 1988 برگزار شد، تحریم و در این رقابتها شرکت نکرد.

۱۶ فروردین ۱۳۹۶ ۱۶:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.