داوود ملکی:بخاطر یک شکست همه چیز را زیر سئوال نمی برند

پیشکسوت وزنه برداری کشورمان گفت: متاسفانه چند نفر خاص در وزنه برداری فقط و فقط به دنبال هیاهو و جنجال سازی هستند، بدون اینکه صلاح و آینده این رشته را در نظر بگیرند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری ؛داوود ملکی قهرمان اسبق وزنه برداری ، مربی استعداد یاب و دبیر کمیته آموزش فدراسیون وزنه برداری در خصوص مسایل اخیر و برخی صحبتهای مطرح شده پیرامون مسابقات جهانی کره اظهار داشت: نگاهی به نتایج بدست آمده در رقابتهای جهانی چند سال اخیر بخصوص از سال 2003 تا کنون می تواند خیلی از مسایل و خیلی از سوء نیت ها را مشخص کند. مگر ما از سال 2003 تا کنون به جز مدالهایی که حسین رضازاده ملی پوش قدرتمند کشورمان برای ایران کسب کرد چند مدال جهانی دیگر داشته ایم؟ مگر نه اینکه مدال های وزنه برداری ایران در رده بزرگسالان به موفقیت ها و افتخارآفرینی های او خلاصه شده بود؟ پس چرا برای هیچ این همه جار و جنجال به پا شده؟

وی ادامه داد: رضازاده در سال 2002 نیز تنها مدال آور ما بود و در تمامی مسابقات جهانی 7 – 8 سال اخیر علیرغم حضور وزنه برداران قدرتمند و شایسته دیگر کشورمان، یک تنه نه تنها جور وزنه برداری بلکه جور ورزش ایران را کشید تا خیلی از کمبودها و کاستی ها فراموش شود.

ملکی با تاکید بر اینکه رسم جوانمردی و پهلوانی نیست اگر رضازاده را به خاطر عدم مدال آوری 3 ملی پوش در کره مورد نقد و تخریب قرار دهیم اظهار داشت: خوشبختانه ما در این مسابقات فقط 3 ملی پوش داشتیم که 2 تن از آنها جزو ده نفر برتر دنیا قرار گرفتند و یک نفر دیگر نیز به دلیل آسیب دیدگی غیر منتظره نتوانست به روی تخته برود. حال چه مسائلی باعث شده این همه جارو جنجال به پا شود برای تمامی صاحب نظران جای سوال دارد.

مربی استعداد یاب و دبیر کمیته آموزش فدراسیون وزنه برداری کشورمان در ادامه افزود: وزنه برداری ایران بعد از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ نه ملی پوش کشورمان در سال 2006 از هم پاشیده و گسسته شده بود. باور کنید خود اهالی این رشته نیز هیچ آینده ای برای آن متصور نبودند و جریمه و وضعیت به وجود آمده نیز از پایان این ورزش افتخارآفرین خبر می داد، اما خوشبختانه انتصاب افشارزاده بعنوان مدیری با تجربه و کار بلد باعث شد تا در کمتر از یک سال مدال آوری و موفقیت تیم های ملی کشورمان بخصوص در رده سنی نوجوانان و جوانان که حاصل برنامه ویژه استعداد یابی و پشتوانه سازی بود استارت بخورد.

۱۶ آذر ۱۳۸۸ ۱۰:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.