آشوری:کاراته همچون دوره های قبل در بازیهای کشورهای اسلامی موفق خواهد بود

آشوری:کاراته همچون دوره های قبل در بازیهای کشورهای اسلامی موفق خواهد بود
دبیر فدراسیون کاراته از برگزاری پیکارهای کاتای نوجوانان و جوانان قهرمانی کشور در هفته اول اردیبهشت ماه خبر داد و دلیل این تغییر زمانی را کثرت شرکت کنندگان برای مسابقاتی دانست که قرار است 16 تا 18 فروردین در اراک و 23 تا 25 فروردین ماه در قم برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کاراته؛محسن آشوری ضمن اعلام این خبر گفت: پیش از این قرار بود مسابقات کومیته و کاتای رده سنی نوجوانان و جوانان همزمان در دو شهر قم (برای گروه پسران) و اراک (برای گروه دختران) برگزار شود که بدلیل کثرت شرکت کنندگان و ضیق وقت تصمیم بر این شد مسابقات کاتا را هفته اول اردیبهشت ماه برگزار کنیم که میزبان آن بزودی اعلام خواهد شد.
وی افزود: البته این تغییر زمانی شامل مسابقات کشوری امیدهای پسران که قرار است در استانهای کردستان برگزار شود، نخواهد شد و مسابقات کاتای انفرادی این رده سنی طبق برنامه قبلی پی گیری خواهد شد.
دبیر فدراسیون کاراته با اشاره حضور بیش از 4هزار نفر در مسابقات قهرمانی کشور "انتخابی تیم های ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان" گفت: در رده بزرگسالان 700 نفر در گروه آقایان، 323 نفر در گروه بانوان در شهرهای رشت و تهران بهمن ماه سال گذشته به میدان رفتند، ضمن اینکه برای مسابقات رده های پایه بیش از 3 هزار نفر ثبت نام کرده اند که با احتساب شرکت کننده های تمامی رده ها، این یک رکورد در مسابقات کاراته کشور محسوب می شود.
آشوری در پاسخ به این سئوال که کادر فنی تیم های پایه چه زمانی معرفی می شوند، گفت: فدراسیون می خواهد از ظرفیتهای موجود در کاراته نهایت بهره را ببرد و نگاه ویژه ای به مربیان سازنده داشته باشد، بنابراین می خواهیم بخشی از کادر فنی تیم های پایه را به مربیانی اختصاص بدهیم که شاگرد پروری می کنند و شاگردانشان در مسابقات کشوری به عنوان نفرات برتر معرفی می شوند، بنابراین مربیان تیم های ملی نوجوانان و جوانان بعد از مسابقات کشوری قم و اراک معرفی می شوند. برای مسابقات کشوری هم از مربیان تیم های بزرگسالان دعوت خواهیم کرد به عنوان کارشناس فنی در مسابقات رده های پایه حضور داشته باشند تا گزارش های فنی خود را به فدراسیون ارائه دهند.
آشوری همچنین با اشاره به حضور تیم های ملی بزرگسالان در سومین مرحله لیگ جهانی در امارات گفت: جدا از هر نتیجه ای، قطعا این میدان با توجه به حضور برخی ازکشورها و قهرمانان برجسته کاراته جهان، برای ملی پوشان کشورمان که برای آماده سازی خود برای حضور در بازیهای کشورهای اسلامی تلاش می کنند می تواند میدان تدارکاتی مناسبی باشد؛ بخصوص برای برخی از ملی پوشان تیم بانوان که تجربه مبارزه در سطح بزرگسالان را چندان ندارند.
وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد تیم ‌ملی کاراته در بازیهای کشورهای اسلامی همچون دوره های قبلی از تیم‌های موفق کاروان ورزشی کشورمان باشد و سهم ‌خوبی از مدالهای توزیع شده داشته باشد.

۸ فروردین ۱۳۹۶ ۰۹:۳۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.