بازیهای ساپارو عاری از دوپینگ اعلام شد

بازیهای ساپارو عاری از دوپینگ اعلام شد
هشتمین دوره بازیهای آسیایی ساپارو که ماه گذشته در ژاپن برگزار شد، از سوی شورای المپیک آسیا به عنوان «بازیهای پاک» و «عاری از دوپینگ» لقب گرفت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت روزنامه ژاپن تایمز پس از نمونه گیری از 200 ورزشکار شرکت کننده در این رقابتها جواب آزمایش هیچ یک از آنها مثبت اعلام نشد.

دکتر تان سری جگاتسان رییس کمیسیون پزشکی شورای المپیک آسیا گفت:کمیته های پزشکی و ضد دوپینگ شورای المپیک آسیا بسیا خشنود هستند که عنوان کنند در تحقیقات و آزمایشات انجام شده هم در آژانس جهانی ضد دوپینگ و هم آزمایشگاه های توکیو، عملکرد اخلاقی ورزشکاران شرکت کننده در این بازیها پاک بوده و جواب آزمایش ادرار هیچ یک از ورزشکاران مثبت نبوده است.

وی گفت:این امر به ما این اجازه را می دهد تا ضمن ستایش رفتار حرفه ای ورزشکاران، این بازیها را پاک بنامیم.» براساس گزارش شورای المپیک آسیا در سال 2011 و در رقابتهای آسیایی زمستانی قزاقستان تنها دو مورد نمونه مثبت پیدا شد.

دکتر تان سری جگاتسان همچنین گفت:همه ورزشکاران مسوولیت پاک نگهداشتن ورزش را به عهده دارند و بایستی به قوانین ضد دوپینگ احترام بگذارند. هدف نهایی شورای المپیک آسیا مراقبت از ورزشکاران پاک و احترام به ورزش با فراهم کردن فضای رقابتی پاک و جوانمردانه است.

هشتمین دوره بازیهای آسیایی زمستانی ساپارو با حضور 1152 ورزشکار ماه گذشته در ژاپن برگزار شد.

۷ فروردین ۱۳۹۶ ۱۲:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.