پیونگ چانگ 2018، توکیو 2020 و پکن 2022، با یکدیگر همکاری می کنند

پیونگ چانگ 2018، توکیو 2020 و پکن 2022، با یکدیگر همکاری می کنند
کمیته های برگزار کننده بازیهای المپیک و پارالمپیک پیونگ چانگ 2018 زمستانی، توکیو 2020 تابستانی و پکن 2022 زمستانی توافق کرده اند برای برگزاری سه رویداد ورزشی متوالی در آسیا آن هم در مقطعی از زمان که تنش میان سه کشور بالا گرفته با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ این اقدام در زمانی که روابط دیپلماتیک بین کره جنوبی، ژاپن و کره جنوبی مملو از تنش و درگیری است در نوع خود قابل توجه است. این خبر پس از توافق سه کشور توسط نمایندگان ارشد آنها اعلام شد.

پس از آنکه پیونگ چانگ آن را به عنوان بخشنامه ابلاغ کرد، مقرر شد سه کشور، با موضوع «آماده سازی موثر» و «کمک و احترام به توسعه جنبش المپیک» با یکدیگر همکاری کنند. این سه کمیته همچنین فرصت ها و امکانات کاری با یکدیگر را در پروژه های مختلف بررسی خواهند کرد.

از زمان جنگ جهانی دوم، روابط ژاپن با چین و کره جنوبی با تنش هایی همراه بوده است. دو ماه قبل ژاپن سفیر خود را از کره جنوبی به دلیل نصب مجسمه ای مقابل سفارت این کشور فرا خواند. روابط کره جنوبی با چین به دلیل استقرار تجهیزات سامانه ضد موشکی آمریکا – تاد – در کره جنوبی، تنش های میان این دو کشور را عمیق تر کرده است. از سوی دیگر چین نیز محدودهای تجاری شهروندان را در کره جنوبی بیشتر کرد. در همین راستا برای نخستین بار مسافران چینی، یک کشتی که در مسیر کره جنوبی به سمت چین در حرکت بود، حاضر به پیاده شدن از کشتی برای ورود به جزیره «جیجو» نشدند. شمار مسافرانی که حاضر به ورود به جزیره نشدند بیش از سه هزار نفر بود. جیجو یکی از جزایر کره جنوبی است که چینی ها علاقه بسیاری به آن دارند.

۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ۰۷:۵۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.