مقامات برزیلی در میان دستگیرشدگان پرونده متروی ریو 2016

مقامات برزیلی در میان دستگیرشدگان پرونده  متروی ریو 2016
پلیس برزیل اعلام کرد، چند تن از سیاستمداران این کشور در میان دستگیرشدگان بخشی از تحقیقات فساد مالی در مورد توسعه و ساخت خطوط مترو این ریو دوژانیرو میزبان بازیهای المپیک و پارالمپیک 2016 هستند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ قرار بود خط 4 متروی این شهر برای راحتی مسافران، تماشاگران و شهروندان برزیلی در هنگام رقابتهای 2016 توسعه و گسترش یابد. پلیس برزیل «لوئیز کارلوس ولوسو» معاون وزارتخانه حمل و نقل برزیل و «هیتور لوپز دسوزا» مدیر اجرایی متروی «ریوتری هوس» را تحت پیگیرد قانونی قرار داده است.

این دو نفر به پولشویی و گرفتن رشوه برای بستن قراردادهایی جهت توسعه خطوط مترو متهم شده اند. توسعه خط چهارم مترو ریو دوژانیرو حدود 2/3 میلیارد دلار هزینه داشته است. پلیس همچنین معتقد است که بخشی از معوقه ها و افزایش هزینه ها، مرتبط به پرداخت های جعلی توسط شرکت های ساختمانی است.

همچنین «سرجیو کابرال» فرماندار سابق ریو دوژانیرو سال گذشته پس از آنکه بازداشت شد ارتکاب هر گونه خلافی را رد کرد. وی متهم به اختلاس 65 میلیون دلاری است که بخشی از این پول را برای پروژه های ساختمانی که ساخت و سازها برای المپیک نیز جز آنها بوده خرج کرده است. کابرال از سال 2007 تا 2014 فرماندار ریو بوده است.

۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ۱۴:۱۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.