توماس باخ: بازیهای زمستانی پیونگ چانگ می تواند کره را متحد کند

توماس باخ: بازیهای زمستانی پیونگ چانگ می تواند کره را متحد کند
توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک گفت:بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ این توانایی را دارد تا اتحاد را در میان هرج و مرج سیاسی کره جنوبی بار دیگر ایجاد کند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت خبری کمیته بین المللی المپیک، وی که با برخی مقامات سیاسی کره جنوبی در سئول دیدار داشت گفت:بازیهای المپیک پیش رو، فرصت بزرگی برای تمام مردم کره است تا بار دیگر دور یکدیگر جمع شده و این کشور را متحد کنند.

توماس باخ که در سئول به سر می برد با «هوآنگ کیو آهن» رییس جمهور موقت کره جنوبی و «چونگ سی کیون» رییس مجلس جمهوری کره دیدار و گفتگو کرد و اقدامات این کشور برای برگزاری هر چه بهتر این بازیها و رویدادهای آزمایشی را ستود و تحسین کرد.

همچنین توماس باخ از دانشگاه ملی ورزش کره جنوبی مدرک دکتری افتخاری تربیت بدنی را برای ترویج جهانی صلح و توسعه ورزش دریافت کرد. در پی اعتراضات مردمی در کره جنوبی که منجر به کشته شدن سه تن شد، رییس جمهور این کشور خانم «پارک گئون هی» از سمت خود برکنار شد.

روز یکشنبه گذشته دادگاه ویژه بررسی فساد مالی و سیاسی رییس جمهور کره جنوبی خانم هی و دوست وی «چوی سون سیل» را به جرم دریافت رشوه از شرکت سامسونگ متهم کرد.

۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ۱۴:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.