مسابقات بین المللی جام فجر ؛حسین غزالیان، برنده رقابت میلیمتری دسته 77 کیلوگرم

مسابقات بین المللی جام فجر ؛حسین غزالیان، برنده رقابت میلیمتری دسته 77 کیلوگرم
حسین غزالیان وزنه بردار تیم ملی جوانان کشورمان در رقابتی نزدیک و میلیمتری، با حدنصاب مجموع 313 کیلوگرم عنوان قهرمانی دسته 77 کیلوگرم را به دست آورد و عباس زندی، دیگر وزنه بردار تیم ملی جوانان، با وجود کسب مدال طلای یکضرب، در جایگاه سوم ایستاد.

  

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل إز سایت فدراسیون وزنه برداری، دومین روز از رقابت های وزنه برداری جام بین المللی فجر (یادواره سردار سرتیپ شهید عزیز الماسی) امروز(شنبه 21 اسفند) در سالن ورزشی امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز با رقابت وزنه برداران دسته 77 کیلوگرم برگزار شد . در این وزن دو ملی پوش کشورمان با 4 حریف خود از کشورهای صربستان ، ترکیه و دو وزنه بردار از آذربایجان به رقابت پرداختند که در نهایت حسین غزالیان از تیم ملی جوانان با مجموع 313 کیلوگرم به مقام قهرمانی این دوره از سابقات دست یافت.

قهرمانی حسین غزالیان درحالی بود که عباس زندی دیگر وزنه بردار تیم ملی جوانان کشورمان در صورت مهار وزنه 174 کیلوگرمی در دوضرب، می توانست هر 3 نشان طلای یکضرب، دوضرب و مجموع را به دست بیاورد اما زندی موفق به این کار نشد تا با وجود قهرمانی در حرکت یکضرب، دو نشان برنز حرکت دوضرب و مجموع را به دست بیاورد. 

لازم به ذکر است با حذف قانون اختلاف وزن و تصویب قانون جدید IWFاز این پس هر وزنه برداری که سریع تر از حریف خود به وزنه درخواستی دست یابد، به عنوان نفر برتر در جایگاه بالاتر از وزنه برداران دیگر قرار می گیرد. برهمین اساس عباس زندی که در حرکت یکضرب سریع تر از حسین غزالیان دیگر ملی پوش جوانان کشورمان وزنه 146 کیلوگرم را بالای سر برده بود در جایگاه نخست این وزن قرار گرفت.
در این وزن ابراهیم هلیل از ترکیه هم با کسب مدال برنز یکضرب و مدال طلای دوضرب، در مجموع روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد و مدال نقره را به گردن آویخت.


نفرات برتر حرکت یکضرب دسته 77 کیلوگرم
1. عباس زندی(تیم ملی جوانان) : 145 کیلوگرم
2. حسین غزالیان (تیم ملی جوانان) : 145 کیلوگرم
3. ابراهیم (ترکیه) : 137 کیلوگرم

نفرات برتر حرکت دوضرب دسته 77 کیلوگرم
1. ابراهیم هلیل (ترکیه) : 173 کیلوگرم
2. حسین غزالیان (تیم ملی جوانان) : 168 کیلوگرم
3. عباس زندی(تیم ملی جوانان) : 163 کیلوگرم

رده بندی مجموع دسته 77 کیلوگرم
1. حسین غزالیان (تیم ملی جوانان) : یکضرب 145، دوضرب 168، مجموع 313 کیلوگرم
2. ابراهیم هلیل (ترکیه) : یکضرب 137، دوضرب 173، مجموع 310 کیلوگرم
3. عباس زندی(تیم ملی جوانان) : یکضرب 145، دوضرب 163، مجموع 308 کیلوگرم

حاشیه مسابقه
*
 میلان میهایلویچ مدرس صرب فدراسیون جهانی وزنه برداری هرگاه آنتون فرانج وزنه بردار صربستانی پشت وزنه درخواستی خود قرار می گرفت با دوربین موبایل خود به فیلمبرداری می پرداخت و این ورزشکار هموطن خود را تشویق می کرد.

* وزنه برداران تیم های ترکیه و آذربایجان با حضور در سالن وزنه برداران خود را در دسته 77 کیلوگرم مورد تشویق قرار دادند.

محمد نصیری دارنده سه مدال المپیک، منگشتی امیریان و علی پاکیزه جمع سرمربی اسبق تیم ملی در هنگام برگزاری این وزن در سالن حضور یافتند.

مراسم اهدای مدال دسته 77 کیلوگرم با حضور تانر تاشپیتار، رئیس فدراسیون وزنه برداری ترکیه، حسن آکوش دبیر کنفدراسیون وزنه برداری اروپا و مصطفی حکت پور برگزار شد.

 


۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ۱۸:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.