اهم اخبار کمیته بین المللی المپیک و فدراسیونهای جهانی در هفته گذشته

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛اهم اخبار کمیته بین المللی المپیک و فدراسیونها جهانی و کمیته های المپیک در هفته گذشته بدین شرح می باشد.

 ژاک روگ ریاست کمیته بین المللی المپیک در تاریخ شانزدهم نوامبر در مراسم افتتاح سومین همایش فدراسیون های بین المللی که توسط اسپورت آکورد با دو موضوع اصلی "تولید درآمد" و "جوانان و ورزش" در لوزان برگزار گردید نطقی ایراد کرد.
 نامبرده همان روز در موزه المپیک با "یوالی ماورد" عضو انجمن فدرال سوئیس، رئیس دائره دفاع ، حفاظت از جمعیت و ورزش ملاقات کرد.
وی اندکی دیرتر در آن روز در اجلاس با فدراسیون های بین المللی مستقر در ایالت "ود" در دفتر مرکزی فدراسیون بین المللی والیبال ، FIVB ، حضور یافت .

 آقای روگ در تاریخ هجدهم نوامبر در جلسه گروه مشورتی "فرهنگ و آموزش " بازی های المپیک نوجوانان ، YOG ، شرکت کرد. طرح های کمیته برگزاری اولین دوره بازی های المپیک نوجوانان در سنگاپور و برنامه ها ی کمیته بین المللی المپیک نظیر سفرا نوجوان و گزارشگران جوان در دستور کار منظور بود.
وی کماکان در لوزان در مراسم افتتاح دومین نشست اتحادیه جهانی شهرهای المپیک ، UMVO ، مورخه نوزدهم الی بیست و یکم نوامبر با حضور شهرداران شهرهائی که بازی های الپمیک یا بازی های المپیک نوجوانان اعم از تابستانی یا زمستانی را برگزار کرده و یا آنکه برگزار خواهند کرد شرکت نمود.
• سرانجام آنکه ریاست کمیته بین المللی المپیک در مراسم اهدای تندیس برنزی با عنوان "BornFast" اثر "هینگکولی" هنرمند کره ای به موزه المپیک در لوزان حضور یافت . اعضای کمیته بین المللی المپیک "آنتون کیزینک" و "پاتریک .جی.هیکی" و "یونگ سونگ پاک" رئیس کمیته ملی المپیک کره در بین حضار شرکت کننده در این مراسم بودند.
• ریاست کمیته بین المللی المپیک در این هفته در ویدی با "دون پورتر" رئیس فدراسیون بین المللی سافت بال ، IFS ، "عمر مددی" رئیس کمیته بین المللی المپیک بازی های مدیترانه ، CJIM ، "یونگ جونگ کانگ" و "توماس لوند" بترتیب رئیس و مدیرکل فدراسیون جهانی بدمینتون ، BWFWBF ، "چونگ دون چو" رئیس فدراسیون جهانی تکواندو ، WTF ، "فرناندو آگوئرر" رئیس فدراسیون بین المللی موج سواری ، ISA ، "ساباتینو آراکو" و "رابرت ماروتا" بترتیب رئیس و دبیر کل فدراسیون بین المللی اسکیت ، FIAS ، "آناتولی پاخوموف" شهردار سوچی همراه با "دمیتری چرنیشنکو" رئیس کمیته برگزاری برای بازی های 2014 ، "جانیرو ادوآردو پائس" شهردار ریو دو ژانیرو بهمراه "فیلیپ پویس" و "گرایک ریدی" عضو کمیته بین المللی المپیک ملاقات کرد.
کمیسیون ها
• کمیسیون اخلاق در هفته جاری در ویدی تحت مدیریت "یوسوفا اندیایی" تشکیل جلسه داد. ژاک روگ در این نشست حضور یافت تا به اعضا خیرمقدم بگوید.
سایر اخبار
• کمیته بین المللی المپیک در تاریخ هجدهم نوامبر جرائم ویژه پنج ورزشکاری که در بازی های المپیک 2008 در پکن به رقابت پرداختند به خاطر تخلف از قوانین ضددوپینگ اعلام کرد. این پنج ورزشکار برای mirCERA@ ، نسل سوم EPO ، هورمونی که استقامت را بهبود می بخشد مورد مثبت داشتند.
• 
• فدراسیون های بین المللی ورزشی
• انجمن بین المللی فدراسیون های دو و میدانی ، IAAF ، برنامه آموزش جدید ضددوپینگ "برنده راسنین" خود را راه اندازی کرده است. این برنامه سلسله نوارهای ویدئویی پنج الی ده دقییقه ای دو سویه به زبانهای انگلیسی ، فرانسوی ، اسپانیولی ، ایتالیایی و آلمانی می باشد. (نوارها به زبان های روسی و عربی بزودی در دسترس خواهند بود ). این برنامه را می توانید بصورت "سی-دی" مورد استفاده قرار داده یا آنکه بصورت کتابی مصور چاپ نمائید.
• در کنفرانس سالانه فدراسیون بین المللی قایقرانی بادبانی ، ایساف، جام Beppe Croce این فدراسیون به "بیل بنتسن" آمریکائی به پاس تشریک مساعی فوق العاده اش در توسعه این ورزش ارائه شد. "گورن پترسون" رئیس ایساف و عضو کمیته بین المللی المپیک این جام را به وی اعطا کرد. "بیل بنتسن" دو مدال المپیک : یک برنز (Flying Dutchman) در سال 1964 در توکیو و یک طلا (Keil-Soling) در سال 1972 در مونیخ تصاحب کرد. وی بمدت 25 سال تا سال 2004 عضو کمیته قوانین مسابقات بود.
• فدراسیون های برسمیت شناخته شده
• فدراسیون بین المللی راگبی ، IRB ، پایگاه وب ضد دوپینگ جدید خود را "راگبی را تمیز نگه دارید" راه اندازی کرده است. این پایگاه که به سه زبان انگلیسی ، فرانسوی و اسپانیولی در دسترس می باشد اطلاعات و مدارک مربوط به مبارزه علیه دوپینگ همچنین نوارهای ویدئویی و شواهدی از سفرا "راگبی را تمیز نگه دارید" ارائه می دهد.
• کمیته های ملی المپیک
• بتازگی مطلع شده ایم که کمیته ملی المپیک آندورا جام ورزش و مبارزه علیه دوپینگ کمیته بین المللی المپیک 2009 را به "روزه باستیوا" وزیر سابق برای آموزش ، تعلیم حرفه ای ، جوانان و ورزش و "ویکتور فیلوی" وزیر سابق برای جوانان و ورزش اعطا کرده است. این جام توسط "ژائومه مارتی " رئیس کمیته ملی المپیک به پاس تشریک مساعی آنان در جهت مبارزه علیه دوپینگ به آندورا ارائه شد.
• کمیته ملی المپیک کانادا اخیرا تائید کرد که متجاوز از 300 المپین کانادا در حمل مشعل المپیک بازی های ونکوور شرکت می نمایند. چندین ورزشکار امیدبخش نیز برای بازی های 2010 در بین حمل کنندگان مشعل خواهند بود.
• "آلجاندرو بلانکو" رئیس کمیته ملی المپیک اسپانیا و "اسپرانزا آگیر" رئیس جامعه مادرید در تاریخ شانزدهم نوامبر در دفتر مرکزی کمیته ملی المپیک اسپانیا در مادرید یاداشت تفاهمی در ارتباط با نقایص ژنتیکی قلب و عروق میان ورزشکاران رده بالا امضا کردند. نقائص یاد شده می توانند هر از گاهی موجب مرگ ناگهانی یک ورزشکار شوند. بیش از 350 نفر در مراسم امضا حضور داشتند.
• کمیته المپیک ایالات متحده ، USOC ، به ما اطلاع داده است که متجاوز از یکصد مربی و داور شنای همزمان از سراسر کشور و 28 مربی و داور از سایر کشورها در قاره آمریکا برای فراگیری قوانین جدید و دیگر جنبه های فنی این ماده در دوره شنا شرکت کرده اند . این دوره در مرکز آموزش المپیک در کلرادو اسپرینگز در اوائل ماه نوامبر برگزار شد. این اولین باری است که فدراسیون شنای همزمان آمریکا از مربیان خارجی دعوت بعمل آورده است تا در این دوره شرکت نمایند.
• "هانری سراندو" رئیس سابق کمیته ملی المپیک فرانسه در تاریخ دوازدهم نوامبر در سن 72 سالگی در "دنیارد" دار فانی را وداع گفت. نامبرده از سال 2000 تا سال 2007 در کمیته بین المللی المپیک عضو بود و در کمیسیون برای فرهنگ وآموزش المپیک کرسی داشت. وی با بیش از 30 سال سابقه در تشکیلات اداری ورزش ، در بین سایر مشاغل ، رئیس فدراسیون شنای فرانسه ، نائب رئیس لیگ شنای اروپا، عضو هیئت رئیسه فدراسیون بین المللی شنا ، فینا ، و عضو کمیته اجرائی کمیته بین المللی بازی های مدیترانه بود. او در سال 1993 بعنوان رئیس کمیته ملی المپیک فرانسه برگزیده شد و تا ماه مه 2009 این پست را در  اختیار داشت. ژاک روگ ریاست کمیته بین المللی المپیک در پیامی خطاب به جنبش ورزش های فرانسه از وی تجلیل بعمل آورد
• کمیته ملی المپیک چک در اوائل ماه نوامبر اعلام کرده است که لباس های متحدالشکل و وسائل هیئت نمایندگی المپیک چک برای بازی های ونکوور آماده شد. ورزشکاران برای اولین بار در طرح این لباس ها ذیربط بودند. کمیسیون کارشناسان فوریه گذشته دایر شد که شامل "کاترینا نئو مانروا" قهرمان اسکی صحرانوردی المپیک ، "توماس ورنر" قهرمان اسکیت نمایشی اروپا ، "اوندرج سینک" دارنده مدال نقره پاروزنی و "فرانتیزک دووراک" سرپرست کاروان برای ونکوور می باشد.
• کمیته ملی المپیک ازبکستان اخیرا اجلاس کمیسیون فنی و قوانین فدراسیون بین المللی بوکس ، آیبا، را برگزار کرد. "چینگ-کوئو وو" رئیس آیبا و عضو کمیته بین المللی المپیک پس از اجلاس گفت وی تحت تاثیر توجهی که دولت و رئیس جمهور ازبکستان به توسعه ورزش بویژه بوکس معطوف نموده قرار گرفته است.
کمیته های برگزاری برای بازی های المپیک
ونکوور 2010
• هیئت رئیسه کمیته برگزاری برای بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی در سال 2010 در ونکوور ، وانوک ، در اجلاس خود که در تاریخ هجدهم نوامبر برگزار شد از "جک پول" رئیس که در تاریخ بیست و سوم اکتبر چشم از جهان فروبست تجلیل بعمل آورد. هیئت مذکور "چک پول" را به پاس نقشی که در داوطلبی برای سازماندهی بازی ها در وانوک ایفا کرد "رئیس بنیانگزار" وانوک لقب داد. افزون بر آن ، "راستی گوئیل" رئیس جدید وانوک شد. گوئیل نامزد استان بریتیش کلمبیا برای هیئت رئیسه وانوک بوده و در هیئت رئیسه و کمیته اجرائی شرکت پیشنهاد 2010 با مسئولیت محدود عضو بود.

۱۴ آذر ۱۳۸۸ ۱۲:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.