در دیدار هاشمی با وزیر ورزش و جوانان عراق مطرح شد؛حمایت دو جانبه جهت اخذ کرسی های تاثیرگذار بین المللی/ پیشنهاد برپایی نشست هم اندیشی روسای فدراسیون های ورزشی دو کشور در بهار 96

در دیدار هاشمی با وزیر ورزش و جوانان عراق مطرح شد؛حمایت دو جانبه جهت اخذ کرسی های تاثیرگذار بین المللی/ پیشنهاد برپایی نشست هم اندیشی روسای فدراسیون های ورزشی دو کشور در بهار 96
وزیر ورزش و جوانان کشور عراق صبح امروز با حضور در کمیته ملی المپیک با کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

 

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در ابتدای این نشست کیومرث هاشمی حضور عبدالحسین ابتان وزیر ورزش عراق را در ایران و کمیته ملی المپیک خیر مقدم گفت و اظهار داشت: خوشبختانه سطح روابط  دو کشور طی سالیان اخیر به بهترین شکل ممکن و در بالاترین سطح قرار گرفته که دلیل اصلی نزدیکی دو ملت نیز حضور عتبات عالیات در عراق و حرم امام هشتم (ع) در ایران و همچنین علقه دینی مردم دو کشور است. ظرفیتی که قطعا در عرصه های دیگر نیز می تواند زمینه ساز روابط هر چه بهتر و پیشرفت دو جانبه  طرفین باشد.
وی ادامه داد:  یکی از مهمترین مشکلات و معظلات امروز ورزش در سراسر جهان برخی بداخلاقی ها در ورزش است که وظیفه ما مدیران است تا برای محدود  و کم کردن آن برنامه ریزی داشته باشیم؛ بدون شک توجه ویژه به منویات بزرگان، سخنان امامان و آموزه های دین مبین اسلام می تواند دراین زمینه راهگشا باشد می توانیم در قالب یک طرح و مدلی اخلاق گرایی بر مبنای معرفت دینی ، این موضوع را در دستور کار قرارداده و بعد از نتیجه گیری مثبت آنرا در منطقه بسط و گشترس دهند.
هاشمی در ادامه پیشنهاد عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی ورزشی شهرهای مذهبی دو کشور را جهت تسهیل در اعزام تیمهای ورزشی مطرح کرد و گفت: همه ساله تعداد زیادی از ورزشکاران شاخص و المپیکی ما بصورت پراکنده و جهت زیارت عتبات عالیات راهی کشور عراق می گردند و بارها هم شاهد حضور مسئولین ورزشی و ورزشکاران عراق در ایران جهت زیارت امام هشتم و حضرت معصومه بوده ایم. با امضای این تفاهم نامه و تشکیل کارگروه مشترک و همچنین در نظر گیری تسهیلات مناسب می توانیم با هماهنگی هر چه بیشتر کاروانهایی ورزشی را با کمترین هزینه و صرف کمترین زمان جهت زیارت به کشورهای هم اعزام کنیم.
وی بحث حمایت دو کشور از نمانیدگان دو طرف را در راه کسب کرسی های ارزشمند بین المللی مهم و قابل تامل ارزیابی کرد و گفت: قطعا حمایت دو کشور برادر، دوست و همسایه در این زمینه می تواند مثمر ثمر باشد. مطمئنا نمایندگان دو طرف می توانند با حمایت یکدیگر و رایزنی برای اخذ رای از دیگر کشورها،  گامی موثر در اخذ کرسی های ارزشمند و تاثیر گذار بین المللی داشته باشد. بطور مثال ما بصورت جدی در انتخابات فدراسیون بین المللی وزنه برداری حضور خواهیم داشت که در این زمینه انتظار داریم کشور عراق حمایت لازم و مناسب را بعمل آورد.
در پایان مهندس هاشمی پیشنهاد نهایی کمیته ملی المپیک مبنی بر برپایی نشست هم اندیشی و هماهنگی هر چه بیشتر بین مجموعه ورزش دو کشور را مطرح کرد و اظهار داشت: ما آمادگی خود را جهت میزبانی این نشست بین مسئولین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک ، فدراسوینهای ورزشی و باشگاههای معتبر دو کشور در ایران اعلام می کنیم و می توانیم این جلسه را که قطعا آثار مثبتی برای طرفین به همراه خواهد داشت در بهار سال 96 برگزار کنیم.
بعد از صحبتهای هاشمی، وزیر ورزش و جوانان عراق ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی مناسب ایران اظهار داشت: این دومین سفر رسمی من به ایران است؛ در سفر پیشین که 3 سال پیش انجام شد مقدمات برخی همکاری ها پایه گذاری شد اما نتایج مطلوبی را شاهد نبودیم. این بار تمام تمرکز و هدف سفرمان را بر روی پیاده سازی اهداف و برنامه های عملیاتی گذاشته ایم و مطمئنم با تیم فعلی کمیته ملی المپیک و نگاه مثبتی که شخص جنابعالی بر گسترش همکاری فیمابین دارید این تصمیمات خیلی زود اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
هر 3 پیشنهاد جنابعالی کاملا مورد موافقت مجموعه وزارت ورزش عراق است و آمادگی آنرا داریم هر زمانی را که اعلام می کنید برای امضای تفاهم نامه این پیشنهادات مقرر کنیم. دعوت رسمی هم از شما و مجموعه مسئولین ورزشی ایران بعمل می آوریم تا به عراق تشریف آورده و در آنجا موضوع را نهایی و اجرایی سازیم.
عبدالحسین ابتان نیز با اشاره به مهم بودن اخذ کرسی های بین المللی اظهار داشت: همانگونه که شما اعلام کردید یکی از مهمترین ضعف های دو کشور اخذ کرسی های تاثیر گذار بین المللی ورزش است که در این زمینه ما حمایت همه جانبه خود را از کاندیداهای کشور ایران اعلام می کنیم و مطمئن باشید که روسای فدراسیونهای ما در این زمینه حمایت لازم را از نمایندگان شما بعمل خواهند آورد.
در پایان این نشست مقرر شد کارگروهی ویژه و مشترک با حضور نمایندگان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دو کشور تشکیل شده و مقدمات لازم برای بررسی و نهایی کردن پیشنهادات را انجام دهد.

۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ۱۲:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.