پرداخت رشوه یک برزیلی برای گرفتن میزبانی 2016

پرداخت رشوه یک برزیلی برای گرفتن میزبانی 2016
کمیته اخلاق، کمیته بین المللی المپیک تحقیق درباره روشن شدن پرونده مربوط به پرداخت رشوه یک تاجر برزیلی برای اخذ میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک 2016 را آغاز کرده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛روزنامه لوموند فرانسه چند روز پیش مدعی شد مدارکی در اختیار دارد که نشان می دهد برزیلی ها برای کسب میزبانی بازیهای سال 2016 مبلغ هنگفتی به برخی از اعضای کمیته بین المللی المپیک پرداخت کرده اند.

بنا به گزارش روزنامه لوموند پلیس فرانسه در حال تحقیق از یک تاجر صاحب نفوذ برزیلی است که مبلغ 5/1 میلیون دلار به «پاپا ماساتا» پسر رییس سنگالی سابق فدراسیون جهانی دو و میدانی در فاصله زمانی کوتاهی قبل از انتخابات کمیته بین المللی المپیک برای نهایی شدن میزبان بازیهای 2016 پرداخت کرده است.

همچنین فردریکس یکی از اعضای کمیته بین المللی المپیک نیز در این پرونده رشوه گیری دخیل است. فردریکس اهل نامیبیاست و در حال حاضر ریاست کمیته ارزیابی میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک 2024 را به عهده دارد. فردریکس دارنده چهار مدال المپیک در رشته دوومیدانی هنگام انتخاب میزبان بازیهای 2016 یکی از بازرسان بوده است.

روزنامه لوموند در ادامه گزارش خود می نویسد:این پول برای تحت تاثیر قرار دادن رای ها به بزریل مصرف شده است.» ریو دوژانیرو موفق شد با شکست شیکاگو، توکیو و مادرید میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک 2016 را از آن خود کند.

۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ۱۳:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.