کمیته بین المللی المپیک قانون رعایت حقوق بشر برای میزبانی را تصویب کرد

کمیته بین المللی المپیک قانون رعایت حقوق بشر برای میزبانی را تصویب کرد
کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد رعایت اصول حقوق بشر بایستی پیش شرط میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛کمیته بین المللی قانونی تصویب کرده است تا شهرهایی که خواهان کاندیداتوری میزبانی بازیهای المپیک هستند مسائل حقوق بشر را رعایت کرده و آن را در راس امور خود قرار دهند.

در حالی که تنها دو شهر پاریس و لس آنجلس در رقابت میزبانی بازیهای المپیک 2024 هستند، مسوولان کمیته بین المللی المپیک اعلام کردند که از این پس بایستی مسائل حقوق بشر را به شدت رعایت کنند. برای اولین بار در بازیهای المپیک ریو 2016 یک تیم متشکل از پناهندگان و آوارگان در قالب تیم ورزشی به رقابت پرداختند.

مینکی وردن مدیر سازمان جهانی ابتکار عمل در دیده بان حقوق بشر به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت:یکی از حقوقی که میزبان المپیک بایستی رعایت کند همراهی با مسوولیت های اجتماعی و عدم سوءاستفاده از حقوق پایه ای انسانی است. نباید اجازه دهیم مشکلاتی که بشر پیش از این در راه المپیک داشته است تکرار شود.

همچنین «شاران بورو» دبیر کل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری گفت:تصویب این قانون از سوی کمیته بین المللی المپیک یکی از مهمترین قدم هایی بود که این نهاد برای آینده برداشته است.» پیش از این به دنبال کشته شدن کارگرهایی که در جریان ساخت و سازها در ریو جان خود را از دست داده بودند سازمان های حقوق بشر در صدد برآمدند تا ضمن رعایت حقوق کارگری از هر گونه سوءاستفاده از کارگران جلوگیری کنند.

۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ۱۳:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.