به مناسبت روز جهانی مبارزه علیه ایدز کمیته بین المللی المپیک یادآور شد؛ ورزش نقش مهمی در مبارزه علیه ایدز ایفا می کند

به مناسبت روز جهانی مبارزه علیه ایدز، کمیته بین المللی المپیک نقش مهمی را که ورزش می تواند در این مبارزه ایفا کند را یادآوری می کند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ ورزش عبور از موانع را امکان پذیر می سازد، احترام به خویشتن را افزایش می دهد و از یک سبک زندگی و رفتار سالم حمایت می کند.
بر اساس این گزارش، امروزه بیش از 33 میلیون نفر در دنیا به ایدز مبتلا هستند و در بین این افراد بسیاری از جوانان کمتر از 25 سال نیز به تازگی به این بیماری مبتلا شده اند. تعدادی از این جوانان نیز چه به عنوان تماشاگر و چه به عنوان شرکت کننده با ورزش ارتباط دارند.
یک راهنما برای پیشگیری
طی سال های گذشته، کمیته بین المللی المپیک و برنامه مشترک ملل متحد در خصوص ایدز  برای راه اندازی فعالیت های حساس با یکدیگر متحد شده اند. در مجموع 2 سازمان مذکور اولین راهنما را پیرامون پیشگیری از ایدز در دنیای ورزش، به منظور کمک به خانواده المپیک برای ارتقا فعالیت ها و برنامه ها برای مبارزه با این بلا به وجود آوردند.
بعد از نسخه های ابتدایی به زبان فرانسه و انگلیسی، در حال حاضر نسخه های روسی، پرتغالی، چینی و زبان بانتو این راهنما در دسترس بوده و طی هفته های آتی، این نسخه راهنما به زبان اسپانیایی نیز برای استفاده میلیون ها ورزشکار زن ومرد موجود خواهد بود.
نقش ورزشکاران
ورزشکاران نیز می توانند یک نقش مهم و اساسی را در مبارزه علیه ایدز ایفا کنند.در این راستا در بازی های المپیک زمستانی 2010 در ونکوور، بروشورهای اطلاعاتی در میان ورزشکاران در زمان مسابقات توزیع خواهد شد.

۱۱ آذر ۱۳۸۸ ۱۲:۱۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.