رییس کمیته ملی المپیک روسیه: مدارک مک لارن وجود خارجی ندارند

رییس کمیته ملی المپیک روسیه: مدارک مک لارن وجود خارجی ندارند
آلکساندر ژوکوف رییس کمیته ملی المپیک روسیه گفت: «کاملا مشخص است که آنچه مک لارن وکیل کانادایی در مورد دوپینگ ورزشکاران روسیه یافته است را نمی تواند اثبات کند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در پی اعلام نظر «کریستوفر دی کاپر» دبیر کل کمیته ملی المپیک مبنی بر کافی نبودن مدارک مک لارن علیه ورزشکاران روس، رییس کمیته ملی المپیک روسیه نیز مدعی شد است که مدارک کافی برای متهم کردن ورزشکاران کشورش وجود ندارد.

آلکساندر ژوکوف که با شبکه یک تلویزیون روسیه گفتگو می کرد گفت:کاملا آشکار است که این پرونده بررسی موشکافانه نشده است.

وی گفت:در ابتدای شروع این ماجرا، فدراسیون های ورزشی روسیه سوالاتی از مک لارن پرسیدند تا اطلاعات خاصی در این مورد به دست آورند. ولی از همان اول ورزشکاران روسیه در ماجرای دوپینگ مقصر شناخته شدند ولی کاملا واضح بود که مدارک جدی در این مورد وجود ندارد.

رییس کمیته ملی المپیک روسیه در ادامه این گفتگو تاکید کرد: فقط 6/0 درصد از نمونه های دوپینگی که طی سال گذشته از ورزشکاران روسیه گرفته شده تخلف هایی را نشان می دهد که به طور قابل توجهی نسبت به دیگر کشورها کمتر است.

هفته گذشته دبیر کل کمیته بین المللی المپیک در نامه ای سرگشاده اعلام کرده بود که مدارک آژانس جهانی ضد دوپینگ برای محکوم کردن ورزشکاران روس کافی نیست. علیرغم ادعای رییس کمیته ملی المپیک روسیه با نمونه گیری از 1000 ورزشکار این کشور، مشخص شد که تعداد زیادی از نمونه ها دستکاری شده اند.

۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ۰۷:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.