موزه المپیک ساپارو افتتاح شد

موزه المپیک ساپارو افتتاح شد
موزه بازیهای زمستانی ساپارو با حضور مسوولان ورزش آسیا و رییس شورای المپیک آسیا شیخ احمد همزمان با اتمام بازیهای آسیایی زمستانی ساپارو افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این موزه که در کنار پیست پرش اسکی «اکورایاما» با چشم اندازی به مرکز شهر ساپارو واقع شده است، تمامی وسایل و لوازم مربوط به بازیهای المپیک زمستانی 1972 را جمع آوری کرده است. همچنین وسایل و ملزومات دیگر رقابتهای قهرمانی بین المللی مثل رقابتهای اسکی «نوردیک» و بازیهای المپیک زمستانی «یونیورسیداد» که ساپارو میزبانی آنها را به عهده داشته است نیز در این موزه جمع آوری شده است.

این موزه با گردآوری یادگارهای بازیهای زمستانی تاریخچه این بازیها را برای بازدید کنندگان جمع آوری کرده و برای آنها گذشته را توضیح می دهد.

در حاشیه بازیهای زمستانی آسیایی ساپارو، شیخ احمد آل فهد آل صباح رییس شورای المپیک آسیا، به همراه «کاتسوهیرو آیکموتو» شهردار ساپارو و «تسونکازو تاکدا» رییس کمیته ملی المپیک ژاپن این موزه را افتتاح کردند.

شیخ احمد در حاشیه افتتاح این موزه به وب سایت شورای المپیک آسیا گفت: «ساپارو میزبان شایسته ای بود و نفس راه اندازی یک موزه یادآوری و نگهداری خاطرات گذشته است. به نظرم همه ورزشکاران از ساپارو خاطره ای خوش با خود خواهند برد.» در این موزه بازدیدکنندگان می توانند با شبیه سازی بازیها  هیجان را تجربه کنند. ورودی این موزه برای افراد بالغ 600 ین و برای دانش آموزان رایگان است.

۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ۰۷:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.