آخرین وضعیت تیم ملی نوجوانان؛ یک ماه تا نخستین دیدار آسیایی

آخرین وضعیت تیم ملی نوجوانان؛ یک ماه تا نخستین دیدار آسیایی
تیم ملی والیبال نوجوانان در حالی نهمین اردوی آماده سازی خود را در تهران سپری می کند که 30 روز دیگر در نخستین گام رقابت های آسیایی به مصاف کره جنوبی خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک  و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال نوجوانان خود را برای حضور شایسته در یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان پسر زیر 19 آسیا که از 8 تا 16 فروردین ماه سال 96 به میزبانی شهر «نایپیداو» کشور میانمار برگزار می شود، آماده می کند.
تیم ملی والیبال نوجوانان ایران مدافع عنوان قهرمانی این رقابت ها، در مسابقات این دوره با تیم های کره جنوبی و بنگلادش در گروه دوم همگروه است که در روز نخست دور مقدماتی استراحت دارد و در روزهای نهم و دهم فروردین ماه به مصاف تیم های کره جنوبی و بنگلادش می رود.
نخستین اردوی آماده سازی این تیم دهم مهرماه با دعوت 31 بازیکن آغاز شد و هم اکنون 16 بازیکن در مرحله نهم آماده سازی تیم ملی والیبال نوجوانان که از 27 بهمن ماه آغاز شده است، حضور دارند.
نوجوانان ملی پوش ایران پس از هفت اردوی داخلی و یک اردوی برون مرزی از نظر هماهنگی تیمی به شرایط ایده آلی رسیدند و این موضوع در تمرینات اردوی نهم کاملا مشهود است.
اردوی برون مرزی بلغارستان برای بازیکنان این تیم از نظر روحی و روانی بسیار مفید بوده و اعتماد به نفس آنان را به گونه ای افزایش داده است که برای رقابت با هیچ تیمی استرس ندارند.
تیم ملی والیبال نوجوانان فعلی از نظر میانگین سنی جوان ترین تیم ایران در این رده سنی محسوب می شود، هم اکنون در بین 16 بازیکن حاضر در اردو یک بازیکن متولد سال 79 و سه بازیکن متولد سال 80 حضور دارند.
این تیم جوانترین تیم ایران در 11 دوره رقابت های قهرمانی آسیا محسوب می شود و نسبت به بازیکنان تیم ملی نوجوانان ایران در دوره قبل رقابت های قهرمانی آسیا نیز یک سال جوانتر است.
بازیکنان این تیم با میانگین قدی 197.6 سانتی متر شرایط خوبی از نظر قدی نیز دارند. نکته جالب اینکه تمامی این بازیکنان در سن رشد هستند و آینده بسیار خوبی برایشان در این رشته ورزشی متصور است.
همبستگی و همدلی نیز یکی دیگر از ویژگی های بارز تیم ملی والیبال نوجوانان پسر محسوب می شود به گونه ای که رفاقت و برادری حرف اول را در تیم تحت هدایت محمد وکیلی می زند.
هر چند این بازیکنان تا کنون تجربه بازی آسیایی ندارند و طبیعی است که هنوز به بختگی کامل برای رقابت ها دست نیافتند، اما انگیزه آنان در تمرینات به گونه ای است که جز به سکوی نخست آسیا، به چیز دیگری نمی اندیشند.
بر اساس قانون کنفدراسیون والیبال آسیا هر بازیکن رده سنی نوجوانان و جوانان تنها در یک دوره از رقابت های قهرمانی آسیا اجازه حضور دارد، این موضوع نکته ای است که ملی پوشان بهترین عنوان را در تنها حضور آسیایی خود در این رده سنی می خواهند.
تمرینات بدنسازی پنج ماهه گذشته نیز هم اکنون آثارش دیده می شود و بازیکنان از نظر جسمانی، شرایط بسیار خوبی دارند و در یک ماه آینده نیز این شرایط به مراتب بهتر خواهد شد.
هر چند تیم ملی والیبال نوجوانان نسبت به دوره قبل زمان کمتری برای آماده سازی جهت حضور در رقابت های قهرمانی آسیا و جهان داشت، اما این تیم با تمرینات فشرده و روزی حداقل هشت ساعت، کمبود زمان را جبران کرد.
مرتضی شریفی کاپیتان تیم ملی والیبال نوجوانان نیز وظیفه رهبری در داخل زمین را به خوبی انجام می دهد و این بازیکن در حمله نیز یکی از بهترین های این تیم است.
امیر محمد فلاحت خواه نیز یکی دیگر از بازیکنان با انگیزه این تیم است که با 197.5 سانتی متر قد در پست خود (پاسور) از بهترین هاست.
محمدرضا حضرت پور لیبروی تیم ملی والیبال نوجوانان در دریافت و توپگیری عملکرد تحسین برانگیزی دارد و صابر کاظمی پشت خط زن تیم نیز در حمله عملکرد مطلوبی در تمرینات از خود نشان داده است.
در حمله نباید از توانایی امیرحسین توخته نیز غافل شویم، زیرا این بازیکن می تواند در لحظات حساس به تیم ایران کمک کند.
در مجموع همه بازیکنان با انگیزه بسیار خوبی در تمرینات حضور دارند و این موضوع کار را برای سرمربی این تیم سخت خواهد کرد زیرا تنها 12 بازیکن اجازه حضور در رقابت های قهرمانی آسیا دارند و محمد وکیلی باید چهار بازیکن را از این فهرست به رغم آمادگی و انگیزه در زمان اعزام حذف کند.
نهمین مرحله آماده سازی تیم ملی والیبال نوجوانان روز یکشنبه 15 اسفندماه به پایان می رسد و اردوی دهم و نهایی این تیم نیز برای تطبیق بازیکنان با شرایط آب و هوایی میانمار، در جزیره کیش برگزار می شود.
سید علیرضا دریابیگی سرپرست تیم ملی والیبال نوجوانان که در پنج ماه گذشته به خوبی برنامه های آماده سازی این تیم را اجرایی کرده است، در تعامل با مسئولان منطقه آزاد کیش در حال نهایی کردن اردوی دهم این تیم در جزیره کیش است.
مرتضی شریفی، امیرمحمد فلاحت خواه، امیرحسین توخته، امیر حسین صابری، محمدحسین راستی، مهدی جلوه، علی طبری، احسان دانش دوست، صابر کاظمی، سهیل کمال آبادی، حسین سلیمان اهری، محمدرضا حضرت پور، مهران فیض امام دوست، مهدی جعفروند، امیرحسین چمنی و محمدرضا طهماسبی 16 بازیکن حاضر در اردوی نهم آماده سازی هستند.
تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در سال 2015 نیز بدون واگذاری حتی یک ست در رقابت های قهرمانی آسیا مدال طلا به دست آورد و در رقابت های جهانی نیز به مدال برنز دست یافت.

۹ اسفند ۱۳۹۵ ۰۹:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.