المپیزم در مدارس، اولین میراث فرانسه 2024

المپیزم در مدارس، اولین میراث فرانسه 2024
دنیس ماسگلیا رییس کمیته ورزش و المپیک فرانسه، به همراه «آن هیدالگو» شهردار پاریس و و «جیلس پکوت» رییس بخش اودوفرانس توافقنامه همکاری امضا کردند که تا مرحله جدیدی در روابط مشترک بین جنبش ورزش فرانسه و مدارس این کشور ایجاد کنند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این توافقنامه شامل 10 بخش است که در نخستین گام دانش آموزان را به شرکت در فعالیت های ورزشی تشویق می کند. این برنامه دانش آموزان را ترغیب می کند که در مدرسه، در کلاس های فوق برنامه و خارج از مدرسه ورزش کنند و از معرفت و شناخت خود از ارزش های المپیزم که شامل عالی بودن، دوستی و احترام می شود، حمایت کنند.

رییس کمیته ورزش و المپیک فرانسه درباره این توافقنامه گفت: ما در رقابت نزدیکی با لس آنجلس برای دستیابی به میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک 2024 هستیم. امیدواریم که میزبانی از آن ما شود. به همین دلیل نیاز داریم تا کودکان و دانش آموزان را با روح و جنبش المپیزم آشنا کنیم.

ماسگلیا تاکید کرد که کودکان قلب های پاکی دارند که این موضوع آنها را به سمت باورها و خواسته های المپیک سوق می دهد. وی گفت: «برای داشتن ساختار ورزشی مناسب در هر کشوری نیاز است که از پایه، ورزش را تقویت کرد و به نظرم این توافقنامه می تواند از دانش آموزان فرانسوی ورزشکاران موفقی نیز بسازد.» پاریس یکی از شهرهایی است که برای میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک 2024 کاندیدا شده است.

۸ اسفند ۱۳۹۵ ۰۸:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.