وادا اعلام کرد مدارک «مک لارنس» در برخی موارد کافی نیست

وادا اعلام کرد مدارک «مک لارنس» در برخی موارد کافی نیست
«کریستوفر دی کاپر» مدیر کل کمیته بین المللی المپیک در نامه سرگشاده ای گفته است که آژآنس جهانی ضد دوپینگ اقرار کرده است مدارک در برخی از پرونده ها علیه ورزشکاران روس آنقدر کافی نیست تا بتوان محرومیتی را به آنها تحمیل کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در جلسه ای که اوایل هفته گذشته بین انجمن بین المللی ورزش های زمستانی المپیک و آژانس جهانی ضد دوپینگ برگزار شد، در مورد مدارک تهیه شده در گزارش «مک لارنس» تصمیم گیری شد.

دی کپر در ادامه نامه نوشت: «در این نشست اخیر که توسط وادا در لوزان برگزار شد با همکاری فدراسیون های بین المللی Ifs با توجه به تجزیه و تحلیل و تفسیر موارد خاص، آژانس جهانی ضد دوپینگ اذعان کرد که مدارک کافی وجود ندارد.» مدارک نشان می دهد که نمونه آزمایش ارسالی هزاران زن و مرد ورزشکار روس در طی بازیهای تابستانی و زمستانی دستکاری شده اند نه در مدت بازیهای المپیک و پارالمپیک.

دی کاپر اضافه کرد: «ما می خواهیم از ورزشکاران پاک حمایت کنیم و من این اطمینان را می دهم که ما روی این پرونده کار خواهیم کرد اما این پرونده برای شفاف شدن زمان زیادی نیاز دارد.» تاکنون تعدادی از ورزشکاران روسیه به دلیل مثبت اعلام شدن نتایج آزمایش دوپینگ آنها ضمن محرومیت از میادین ورزشی مجبور به پس دادن مدال های خود نیز شده اند.

۷ اسفند ۱۳۹۵ ۱۵:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.